Technologie2010-09-02
0

DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.

Ogólna sprzedaż telewizorów idzie szybko w górę, odbijając się od niskich poziomów z 2009 roku, ale na niektórych kluczowych rynkach obserwowane są niepokojące sygnały.

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 56,2 miliona telewizorów. To o 26 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 2 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy.

Jednak w Ameryce Północnej, która jest tutaj drugim największym na świecie regionem, odnotowano 3-proc. spadek w ujęciu rocznym, po zaledwie 1-proc. wzroście w I kwartale. Zwolniło też tempo wzrostu sprzedaży odbiorników LCD w Chinach, gdzie po trzycyfrowych wskaźnikach w 2009 roku, teraz sprzedaż zwiększyła się o 31 proc.

Z drugiej strony, w Japonii sprzedaż telewizorów urosła rok do roku o 56 proc., a to więcej niż w jakimkolwiek innym rozwiniętym regionie.

Z kolei największy wzrost odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie w II kwartale sprzedano rekordową liczbę 7,3 miliona odbiorników - o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.

Światowa sprzedaż telewizorów w II kw. 2010 r. (000)

 

Zobacz tabelę

Blisko 18 proc. sprzedanych w II kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, w I kwartale tego roku wskaźnik ten wynosił niecałe 8 proc.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w II kw. 2010 r. pod względem przychodu

 

Zobacz tabelę

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas