Technologie2011-02-28
0

DisplaySearch: Samsung sprzedaży najwięcej telewizorów. Dominują LCD

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 77,6 miliona telewizorów.

To o 15 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 oraz o 30 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

Wzrost sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym wyraźnie przyspieszył, po tym jak w III kwartale sięgnął tylko 9 proc. Przyczyniła się do tego poprawa sytuacji na rynkach rozwiniętych, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie w pierwszej połowie 2010 roku zaobserwowano znaczące spowolnienie. Jedynie w Chinach sprzedaż telewizorów spadła o 2 proc.

DisplaySearch odnotowuje, że po raz pierwszy od I kwartału zeszłego roku sprzedaż telewizorów LCD rosła szybciej niż odbiorników plazmowych. Przyczyniły się do tego nieco szybciej spadające ceny urządzeń z podświetleniem LED, które po raz pierwszy stanowiły 30 proc. sprzedanych telewizorów LCD (wobec 23 proc. w III kw.).

Sprzedaż odbiorników plazmowych znów rosła w dobrym tempie, tym razem na poziomie 20 proc. rok do roku. Obserwuje się jednak spowolnienie w związku z bardziej konkurencyjnymi cenami telewizorów LCD o najpopularniejszych wśród konsumentów przekątnych ekranu, w szczególności 42".

Z kolei sprzedaż telewizorów kineskopowych (CRT) zmalała w ujęciu rocznym o 32 proc., kontynuując trend z poprzednich kwartałów, w których odnotowywano spadki w okolicach 30 proc.

Światowa sprzedaż telewizorów w IV kw. 2010 r. (000)

Zobacz tabelę

Dzięki dużo lepszym wynikom w Japonii, Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, w regionach rozwiniętych sprzedano więcej płaskich telewizorów niż w regionach rozwijających się (w III kw. po raz pierwszy w historii sytuacja była odwrotna). Szczególnie przyczyniła się do tego Japonia, gdzie odnotowano ponad 100-proc. wzrost i po raz pierwszy w jednym kwartale sprzedano więcej niż 10 milionów telewizorów.

Z danych DisplaySearch wynika także, że 9 proc. globalnego przychodu ze sprzedaży telewizorów wygenerowały w IV kwartale odbiorniki 3D.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży każdego rodzaju telewizorów, a także w segmencie odbiorników z płaskimi ekranami, po raz kolejny był Samsung, z odpowiednio 21,2 i 21,4 proc. udziału w rynku. Za cały 2010 rok Samsung utrzymał pozycję numer 1 wśród producentów płaskich telewizorów, ale w porównaniu z rokiem 2009 stracił około 1 pkt. proc.

W IV kwartale Samsung był też czołową marką telewizorów LCD, podczas gdy wśród producentów odbiorników plazmowych dominował Panasonic. W segmencie telewizorów 3D najwięcej odbiorników 3D LCD sprzedało Sony, a 3D PDP Panasonic, ale biorąc pod uwagę wszystkie technologie najlepszy znów okazał się Samsung.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w IV kw. 2010 r. pod względem przychodu

Zobacz tabelę

Autor:km

Więcej informacji:DisplaySearch, LCD, PDP, OLED, CRT

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas