Reklama2010-01-19
3

Dlaczego zapamiętujemy reklamy telewizyjne?

Najbardziej zapadają nam w pamięć spoty zabawne, zaskakujące i z charakterystycznymi hasłami - wynika z badania ZenithOptimedia wśród polskich internautów. Natomiast najsłabiej pamiętamy reklamy wzruszające, denerwujące i przerażające.

Wśród ankietowanych przez ZenithOptimedia polskich internautów 39 proc. przyznaje, że przypomina sobie reklamę telewizyjną lub serię spotów, które szczególnie utkwiły im w pamięci. W tej grupie prawie 40 proc. osób to tzw. heavy userzy, którzy oglądają telewizję codziennie lub prawie codziennie.

Dwie trzecie internautów, którym zapadła w pamięć jakaś reklama telewizyjna, są zdecydowanie przekonani, że stało się tak, ponieważ była śmieszna. Dla prawie połowy takich respondentów kluczowym czynnikiem w tej kwestii jest obecność w spocie charakterystycznego hasła reklamowego, a dla co czwartej osoby zdecydowanie najważniejszy jest element zaskoczenia albo charakterystyczna piosenka.

Natomiast czynnikiem, który zdaniem polskich internautów ma najmniejszy wpływ na zapamiętywanie przez nich reklam telewizyjnych, jest obecność elementów strachu. Słabo też pamiętamy reklamy denerwujące, wzruszające oraz zawierające suche informacje.

Badanie opinii Polaków na temat czynników wpływających na zapamiętywanie reklam telewizyjnych zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety internetowe objęły grupę 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.

Autor:Tomasz Wojtas / tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas