Prasa 2015-03-20
21

„Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"

W styczniu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 142 599 egz. Było to o 1,54 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,75 proc. do 124 322 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. zmalała o 9,02 proc. i wyniosła 104 636 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 586 egz., po spadku o 8,85 proc.

Najwięcej, bo 23,84 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W badanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 50 687 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w styczniu 2014 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.

Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 43 554 egz. i spadkiem o 21,09 proc.

Spory spadek, wynoszący 18,61 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu 2015 roku wyniosła 36 245 egz.

Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 8,60 proc. do 18 117 egz.

Zobacz tabelę

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki. To skutek m.in. wysokiej sprzedaży wydań świątecznych. Najwięcej stracił magazyn „Newsweek Polska” (w dół o 14,17 proc.).

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas