Prasa2024-02-25
4

„Polityka” najchętniej kupowana w IV kwartale, „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku była „Polityka”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Gościa Niedzielnego”. Katolicki tytuł z kolei zanotował największy spadek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 83 130 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 3,64 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 64 536 egz., po wzroście o 11,06 proc. - największym w zestawieniu. W maju 2022 roku szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca 2022 roku funkcję pełni Tomasz Sekielski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na trzecią lokatę spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 61 357 egz. Tytuł odnotował największy w zestawieniu spadek - wynoszący 17,26 proc. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (30 002 egz.; w dół o 1,44 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (28 571 egz.; + 3,19 proc.), „Tygodnik Powszechny” (22 610 egz.; + 0,36 proc.), „Gazeta Polska” (18 995 egz.; + 1,94 proc.) oraz „Przegląd” (11 867 egz.; + 0,03 proc.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 147 086 egz. (spadek o 7,81 proc.).

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 468 154 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”). Była o 4,31 proc. niższa niż w czwartym kwartale 2022 roku.

Sprzedaż e-wydań wszystkich tytułów wzrosła o 26 proc., „Polityka” na czele

W rankingu sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC najlepiej wypadają następujące tygodniki: „Polityka” (25 186 egz.), „Newsweek Polska” (19 060 egz.) i „Tygodnik do Rzeczy” (7 874 egz.). Te same tytuły znajdują się na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania (ich wyniki wynoszą odpowiednio 30,30 proc., 29,53 proc. i 27,56 proc.

Z kolei łączna średnia sprzedaż e-wydań wszystkich tygodników opinii w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 64 334 egz., po wzroście o 25,98 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Autor:MK

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas