W czwartym kwartale 2023 roku na pozycji lidera sprzedaży wydania wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych umocniło się „Zwierciadło”, które zwiększyło przewagę nad „Twoim Stylem”. Magazyn Wydawnictwa Zwierciadło znalazł się także na czele e-wydań - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie miesięczników luksusowych i shoppingowych w czwartym kwartale 2023 roku było „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego wynik wyniósł 90 853 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 1,06 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę, z wynikiem wynoszącym 79 619 egz., zajął magazyn „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł odnotował stratę wynoszącą 11,26 proc. Z analizy danych miesięcznych wynika, że „Twój Styl” przegrał ze „Zwierciadłem” w każdym miesiącu.
W ujęciu danych kwartalnych „Zwierciadło” na czele sprzedaży znalazło się po raz trzeci w historii. Po raz pierwszy było to w czwartym kwartale 2022 roku, a drugi - w pierwszym kwartale ub.r.
Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) ze średnią sprzedażą wydania w czwartym kwartale ub.r. na poziomie 36 665 egz., po spadku o 17,35 proc. - największym w zestawieniu.
Dalej uplasowały się: „Pani” (30 371 egz.; do góry o 2,03 proc.), „Elle” (24 552 egz.; - 14,50 proc.) i „Glamour” (16 427 egz.; - 12,97 proc.).
Średnia łączna sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - miesięczników luksusowych i shoppingowych w zeszłym kwartale wyniosła 278 487 egz. Była o 7,58 proc. niższa niż w czwartym kwartale 2022 roku.
„Zwierciadło” na czele sprzedaży e-wydań
W czwartym kwartale 2023 roku trzy miesięczniki wykazały sprzedaż e-wydań. Zdecydowanie najwyższe wyniki miało „Zwierciadło” (średnia sprzedaż e-wydań na poziomie 9 182 egz.).
Badania | „Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w 2023 roku, „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego” |
Drugi był „Twój Styl” (1 762 egz.), a trzecia - „Pani” (342 egz.).
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.