Większość miesięczników poradnikowych dla kobiet w styczniu br. zanotowało spadki sprzedaży, największy z nich dotknął „Claudię”. Liderem w segmencie pozostaje magazyn „Dobre Rady”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Media Polska) w styczniu 2010 roku wyniosła 489 508 egz. i była niższa niż rok wcześniej o 4,5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 439 046 egz., czyli zanotowało wzrost o 0,06 proc.
Pozycję trzecią zajęła „Kobieta i Życie" (także Bauer) ze sprzedażą ogółem w styczniu br. na poziomie 422 033 egz. (spadek o 8,7 proc.).
Największy spadek sprzedaży ogółem w segmencie zanotowała „Claudia” (G+J Polska), która w pierwszym miesiącu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 254 870 egz., czyli mniejszym o 17,3 proc. niż rok wcześniej.
Wzrost poza „Światem Kobiety” zanotowała także „Olivia”, której sprzedaż poszła w górę o 6 proc. do 254 764 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane ze stycznia br. do danych z do grudnia ub.r. spadki sprzedaży zanotowały wszystkie tytuły poza „Olivią”, której sprzedaż wzrosła.