W maju br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników w Polsce zostały „Dobre Rady”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe. Top 137 miesięczników w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem poradnikowego magazynu „Dobre Rady” (Grupa Burda) w maju 2013 roku wyniosła 380 901 egz. i w porównaniu do maja 2012 roku była niższa o 6,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego pismo to w rankingu awansowało z drugiego na pierwsze.
Natomiast z pozycji lidera na drugą lokatę spadł „Przyślij Przepis” (Grupa Burda). W analizowanym okresie tytuł ten, po spadku o 18,96 proc., sprzedał się w liczbie 375 180 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do kulinarnego magazynu „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 365 255 egz. Co miesiąc w tym tytule publikowane są przepisy na inny rodzaj dań.
Na czwartym miejscu znalazł się kolejny tytuł kulinarny - miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press) ze sprzedażą ogółem na poziomie 338 315 egz. (spadek o 9,8 proc.).
Kolejne lokaty zajęły miesięczniki poradnikowe „Świat Kobiety”, „Kobieta i Życie”, „Poradnik Domowy” i „Claudia”. Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - uplasował się dopiero na miejscu dziewiątym ze sprzedażą ogółem wynoszącą 225 077 egz. (po wzroście o 3,30 proc.).
Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia aż sześć pozycji zajęły miesięczniki poradnikowe dla pań. Trzy miejsca zajęły pisma kulinarne. Ponadto w top 10 znalazł się jeden magazyn luksusowy.
Zobacz tabelę