Google ogłosiło rozpoczęcie pierwszej polskiej edycji konkursu Doodle 4 Google. Celem konkursu jest wyłonienie zwycięskiego doodle’a - specjalnego okazyjnego logo Google, które pojawi się na głównej stronie Google.pl 1 lipca 2011 r. - w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej.
Konkurs organizowany jest pod hasłem "Każdy wie, że w Polsce...", a wziąć w nim udział mogą wszyscy uczniowie szkół podstawowych z całego kraju. Poza umieszczeniem swojego projektu na głównej stronie wyszukiwarki, zwycięzca otrzyma stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 tys. złotych oraz grant technologiczny w wysokości 25 tys. złotych dla swojej szkoły. Finaliści konkursu otrzymają sprzęt komputerowy.
Partnerem artystycznym konkursu Doodle 4 Google jest Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w Warszawie. Konkurs organizowany jest także we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych.
W procesie selekcji prac konkursowych weźmie udział jury, w skład którego wejdą: Tomasz Bagiński (nominowany do Oskara rysownik i animator), Przemek Bogdanowicz (prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor kreatywny agencji BBDO Warszawa), Fabio Cavallucci (dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie), Szymon Majewski (dziennikarz i prezenter telewizyjny) oraz Marek Raczkowski (rysownik "Przekroju").
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych z całej Polski, a ich prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych – klasy I-III oraz IV-VI. Pierwszy etap konkursu potrwa od 8 kwietnia do 15 maja 2011 r. Rysunki powinny posiadać tytuł sformułowany przez ucznia i jego własny opis tłumaczący treść rysunku – rozwinięcie zdania "Każdy wie, że w Polsce...". Rysunki mogą być wykonane ołówkiem, kredkami, farbami lub w programie komputerowym. Doodle powinny być narysowane w poziomie na białej kartce formatu A4. Uczestnicy mogą również skorzystać z gotowych szablonów dostępnych na stronie google.pl/doodle4google.
W pierwszym etapie selekcji spośród wszystkich nadesłanych prac zostanie wybranych 200 najlepszych (po 100 w każdej z kategorii wiekowych). Wśród nich, jury konkursu do dnia 31 maja wybierze 10 najlepszych prac. Pomiędzy 1 a 15 czerwca Polacy oddając głos na stronie internetowej google.pl/doodle4google wybiorą zwycięską pracę. Zwycięska praca zostanie doodlem 1 lipca 2011 roku – w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej.
Konkurs ma także wymiar charytatywny – za każdego zgłoszonego do konkursu doodla, Google przekaże 10 zł dla Fundacji TVN "nie jesteś sam" i potrzebujących dzieci. W czasie trwania konkursu swoje doodle malowały będą także znane osoby – trafią one na aukcję charytatywną, z której dochód również wesprze podopiecznych Fundacji.
Wszystkie informacje na temat konkursu, jego zasady, proces selekcji prac, zespół jurorów oraz informacje na temat nagród dla zwycięzców dostępne są na tej stronie.