Reklama2016-01-15
1

Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami

Przez jedenaście miesięcy 2015 roku dostawcy i dystrybutorzy energii elektrycznej wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 82 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej zainwestowali w telewizji, gazetach i radiu. Reklamowym liderem branży jest Tauron, a największą dynamikę wydatków notują Polkomtel i Orange.

W okresie od stycznia do listopada 2015 roku cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii elektrycznej w mediach pozainternetowych wyniosły 111,5 mln zł - wynika z danych Kantar Media. Było to 81,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Zdecydowana większość, bo blisko dwie trzecie tych budżetów ulokowano w telewizji - 70,4 mln zł. To 225 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie dostawcy prądu znacznie więcej zainwestowali również w reklamę w radiu (o 40,8 proc. - 10,9 mln zł) oraz na outdoorze (36,1 proc. więcej, blisko 4 mln zł). Więcej na ich reklamach zarobiły też magazyny (wzrost o 28,2 proc., do 4,8 mln zł) oraz kina (wzrost o 19,5 proc., do 9,7 mln zł).

Mniej reklam firm z branży energetycznej było w dziennikach, gdzie te wydatki spadły w skali roku o 31,1 proc., do 11,8 mln zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wiecej-reklam-sklepow-w-radiu-lidl-tesco-i-carrefour-z-wiekszymi-wydatkami-w-dol-biedronka ##

Zobacz tabelę


Największym reklamodawcą wśród dostawców prądu w okresie styczeń-listopad 2015 roku była spółka Tauron Polska Energia, która zwiększyła wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach rok do roku o 12,4 proc., do 26,5 mln zł. Jesienią 2015 roku Tauron wspierał kampanią m.in. ofertę „Prąd z serwisantem 24h dla firm”.

Niewiele mniej na promocję swoich usług wydała w tym czasie Polska Grupa Energetyczna (PGE) - było to 23,6 mln zł (35,6 proc. więcej niż rok wcześniej). W ostatniej kampanii firma promowała się hasłem „Prąd jak prąd, ale w stałej cenie”.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ing-bank-slaski-bank-millennium-i-pko-bp-z-mniejszymi-wydatkami-reklamowymi-w-gore-mbank ##

Koncern Energa zainwestował z kolei 9,3 mln zł, czyli 47,8 proc. więcej w skali roku. Latem 2015 roku akcją ze sportowcami promował program CSR-owy „Energa dla Ciebie”.

Do czołówki największych reklamodawców wśród dostawców i dystrybutorów energii trafili w tym roku dwaj operatorzy telefonii komórkowej: Polkomtel i Orange Polska, którzy od niedawna oferują swoim klientom energię. Polkomtel na wsparcie reklamowe tych usług wydał w mediach 14,6 mln zł, a Orange - 12 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas