Reklama2019-04-01
1

Dove tworzy bazę nieretuszowanych zdjęć kobiet

Należąca do Unilevera marka Dove rozpoczęła współpracę z Getty Images, by w ramach projektu fotograficznego  #ShowUs zmienić obraz kobiet na świecie.

Dzięki współpracy Dove z Getty Images i Girlgaze powstała największa na świecie baza nieretuszowanych zdjęć kobiet i osób o nie-binarnej tożsamości płciowej. Celem tego projektu jest zmiana ich postrzegania przez społeczeństwo.

Stworzona biblioteka zawiera ponad 5 tys. zdjęć, które ukazują osoby identyfikujące się jako kobiety oraz te, które nie są przypisane jednej płci. Ma przełamywać stereotypy dotyczące urody.

W projekcie wzięły udział kobiety wszystkich grup etnicznych, typów urody i sylwetki. Jak podaje Dove, z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 70 proc. kobiet na całym świecie nie czuje się reprezentowana przez codzienne zdjęcia zamieszczane w mediach i w przestrzeni publicznej.

Ze zdjęć tych mogą korzystać media i reklamodawcy. Fotografie te mają odzwierciedlać autentyczne doświadczenia kobiet na całym świecie. Ich autorami jest 116 fotografów z 39 krajów.

Do społecznej zmiany sposobu pokazywania kobiet w mediach i w reklamie wezwała Sophie Galvani, wiceprezes marki Dove w Unileverze, która jest inicjatorką tej inicjatywy.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas