W listopadzie 2009 roku spadła sprzedaż większości miesięczników poradnikowych adresowanych do kobiet. Najwięcej stracił magazyn "Claudia" (G+J Polska) a liderem w segmencie było pismo "Dobre Rady" (Burda Media Polska).
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Media Polska) w listopadzie 2009 r. wyniosła 488 170 egz. (wzrost o 8 proc.) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 447 853 egz. (spadek o 6 proc.), a na pozycji trzeciej uplasował się "Poradnik Domowy" (Agora) ze sprzedażą ogółem na poziomie 388 372 egz. (spadek o 8 proc.).
Zobacz tabelę
Porównując dane z listopada 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że największy spadek sprzedaży ogółem odnotował miesięcznik "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer).