Telewizja2017-04-03
29

Duży spadek oglądalności TVP1, seriale TVP hitami tygodnia

fot. tvpfot. tvp

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem był Polsat, a duży spadek oglądalności zanotowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 27 marca do 2 kwietnia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,66 mln widzów, co przełożyło się na 35,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 4,33 mln widzów, co dało stacji 27,52 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się „Ojciec Mateusz”. Produkcję tę w czwartkowy wieczór w Jedynce śledziło 3,59 mln widzów (22,75 proc. udziału).

Tuż za podium znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” TVP2 (3,39 mln widzów; 22,57 proc. udziału; emisja 28 marca).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 29 marca obejrzało 3,13 mln widzów (23,48 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,90 mln widzów (emisja 2 kwietnia; 9. pozycja). 2,75 mln oglądających miał pokazany 29 marca „Teleexpress” TVP1 (12. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,75 mln widzów; emisja 31 marca w Polsacie; 13. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

 

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,78 mln osób (29,12 proc. udziału).

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,70 mln widzów; 29,98 proc. udziału), a podium uzupełnia produkcja „Na dobre i na złe” (1,34 mln widzów; 21,89 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Milionerzy” (1,23 mln; 21,36 proc.) i „MasterChef Junior” (1,20 mln; 19,34 proc.).

Zobacz tabelę

 

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

 

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,27 pkt. proc. do 11,77 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,64 proc., po wzroście o 0,89 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Udział tej stacji wyniósł 8,81 proc. (w dół o 2,25 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,48 proc. (do góry o 0,45 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,88 proc. do 39,70 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,37 proc.; do góry o 0,19 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

 

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ta zwiększyła swój udział o 1,11 pkt. proc. do 14,09 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,62 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,93 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,20 pkt. proc. do 7,20 proc.) i Jedynka (- 1,88 pkt. proc. do 5,05 proc.).

Zobacz tabelę

 

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce zajął TVN (do góry o 0,90 pkt. proc. do 12,69 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,61 pkt. proc. do 12,61 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia, tvp1, tvp2, polsat, tvn

KOMENTARZE(29)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas