Radio2015-07-13
6

Duży spadek Radia Zet i Radia Maryja. Zyskały Trójka, VOX FM i TOK FM

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w II kwartale br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu odnotowała Czwórka - na przeciwnym biegunie Radio Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,22 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po spadku o 11,32 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,8 proc., po wzroście o 6,52 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,3 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 10,67 proc.

Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4 proc., po wzroście o 25 proc.

Z kolei najwięcej straciło Radio Maryja, które zajęło miejsce szóste. Stacja ta w II kwartale br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.

Duży wzrost, wynoszący 37,50 proc. do 1,1 proc., odnotowało Antyradio, które awansowało z miejsca dziewiątego na ósme. Stacja ta od połowy lutego br. zaczęła nadawanie w nowych miastach oraz przejęła nadajniki Radia ZET Chilli, co spowodowało poszerzenie zasięgu tej anteny. Zmodyfikowana została również ramówka rozgłośni (dowiedz się więcej). Tym samym Antyradio nie jest już siecią, tylko ponadregionalną rozgłośną.

Zobacz tabelę

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas