W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Grazia”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Glamour”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Cosmopolitan”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 241 980 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2015 roku pismo to zanotowało wzrost o 10,94 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Oczko niżej uplasowała się „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), która od maja ub.r. ukazuje się jako miesięcznik (wcześniej tytuł ten był dwutygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w kwietniu br. uplasowała się na poziomie 128 779 egz.
Warto dodać, że kwietniowe numery „Twojego Stylu” i „Grazii” były objęte akcją „Stylowe zakupy” - w miesięcznikach można było znaleźć kupony rabatowe na zakupy i usługi do 390 marek.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Avanti” (Agora), który przed rokiem był wiceliderem. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 97 368 egz., po spadku o 16,46 proc.
Największy wzrost udziału odnotował „Glamour” (Grupa Burda), który awansował z dziesiątego na szóste miejsce. Jego wynik zwiększył się bowiem o 18,08 proc. do 62 884 egz.
Z kolei najwięcej - 29,12 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 58 197 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty czwartej na ósmą.
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca również największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 162,47 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Harpers Bazaar” (Marquard Media Polska) - było to 15,69 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.