W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym znalazła się TVP1. Wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 6 do 12 stycznia 2014 roku zwiększył się o 1,75 pkt. proc. do 14,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował kanał TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 0,62 pkt. proc. i wyniósł 11,16 proc. Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł Polsat, którego wynik wyniósł 11,03 proc., po spadku w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 1,55 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2 (9,98 proc.; w górę o 0,47 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogą takie kanały jak: TVN24 (3,05 proc.; + 0,33 pkt. proc.), TV4 (2,96 proc.; + 0,34 pkt. proc.), TVP Info (1,92 proc.; + 0,20 pkt. proc.), TTV (1,31 proc.; + 0,06 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,24 proc.; + 0,02 pkt. proc.), Discovery (0,87 proc.; + 0,24 pkt. proc.) oraz ATM Rozrywka (0,85 proc.; + 0,05 pkt. proc.).
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się Polsat, który stracił tutaj 0,55 pkt. proc. do 12,85 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,58 pkt. proc. do 11,94 proc. Natomiast ostatnia lokata podium przypadła TVP1 (w górę o 0,71 pkt. proc. do 10,50 proc. udziału).
Największą widownię w zeszłym tygodniu (7,33 mln widzów) zgromadził pokazany na antenie TVP1 „Teleexpress”.
Wśród hitów ratingowych tygodnia na trzecim miejscu znalazła się także transmisja PŚ w skokach narciarskich w Bischofshofen - finałowe zawody 62. Turnieju Czterech Skoczni na antenie Jedynki zgromadziły średnio 6,11 mln widzów.
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 06.01.2014 - 12.01.2014 - grupa 4+
Zobacz tabelę
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 06.01.2014 - 12.01.2014 - grupa 16-49