Reklama2017-11-10
4

Dyrektor GIS w roli Don Corleone radzi się szczepić (wideo)

Wystartowała kampania społeczna Generalnego Inspektoratu Sanitarnego, namawiająca do szczepień. Przygotowany w ramach działań film nawiązuje do „Ojca chrzestnego”, a główną rolę wzorowaną na Donie Corleone zagrał dyrektor GIS - Marek Posobkiewicz.

Kilkuminutowa etuida przygotowana przez GIS wyraźne odwołuje się do motywów i klimatu kultowej serii „Ojciec chrzestny”. Historia opowiada o tajnym spotkaniu pewnej grupy, na której czele stoi Don Gisu – w tę postać wciela się dyrektor inspektoratu Marek Posobkiewicz.

Boss zwołuje swoich współpracowników, by przekazać im ważną wiadomość o śmiertelnym zagrożeniu. Na zaprezentowanej liście „morderców” są choroby zakaźne. Na spotkanie przybywają kolejno ksiądz i teściowa Dona Gisu. Kobieta informuje, że jedyną metodą obrony są szczepionki. Don Gisu wydaje „wyrok” - „vaccinare”, czyli „szczepić”. W tle cały czas słychać piosenkę, która jest motywem przewodnim „Ojca chrzestnego”.

To kolejna kampania społeczna Generalnego Inspektoratu Sanitarnego. W maju tego roku instytucja prowadziła akcję „Mądra dziewczynka pilnuje drinka”, której celem była ostrzeżenie młodych kobiet przed podaniem bez ich wiedzy pigułki gwałtu. Kampania spotkała się z licznymi głosami krytyki i kontrowersjami ze względu na treść i formę przekazu.

Z szerokim oddźwiękiem w mediach spotkała się również akacja społeczna GIS-u z 2015 roku przeciwko dopalaczom. W spocie szef GIS Marek Posobkiewicz, rapował o szkodliwości tych substancji. Także ta akcja nie spotkała się z dobrym przyjęciem a wielu komentujących ją internautów i ekspertów mówiło wprost i infantylnej i żenującej formie klipu. Rzecznik instytucji tłumaczył wtedy, że taka forma miała skutecznie trafić do młodszej grupy odbiorców i odwodzić ich od brania dopalaczy. 

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas