Biznes2018-08-01
8

Rosyjskie dyskonty Mere wkrótce pojawią się w Polsce

Rosyjska sieć dyskontów Svetofor planuje wejść do Polski. Jeszcze w tym roku pod szyldem Mere ma zacząć działać 8 z 105 zaplanowanych na naszym rynku sklepów. Będzie ją rozwijać zarejestrowana w Krakowie spółka Torgservice PL.

O planach wejścia rosyjskiej sieci dyskontów do Polski poinformował serwis Wiadomościhandlowe.pl. Z informacji, do których dotarł wynika, że już wkrótce firma planuje rozpocząć rekrutację na kierowników sklepów i sprzedawców.

Svetorof, który jest współudziałowcem spółki Torgservice PL chce uruchamiać sklepy w dużych i średnich miastach, w ich pobliżu oraz w pobliżu tras o dużym natężeniu ruchu. Docelowo ma ich otworzyć 105, pierwszych osiem planuje uruchomić jeszcze w tym roku, głównie w południowej Polsce. Przy większych sklepach, o powierzchni powyżej 800 m.kw. mają powstać parkingi na 30-40 aut. Średnie zatrudnienie w jednej placówce w już funkcjonujących sklepach tej sieci wynosi 20 osób.

70 proc. asortymentu sklepów Mere stanowi żywność, pozostałe 30 proc. - towary lokalne i produkty przemysłowe. Nie będzie na pewno towarów luksusowych oraz tych, które szybko się psują.

Niskie ceny

Przewagą konkurencyjną tych dyskontów mają być niskie ceny - niższe średnio od tych w innych dyskontach, takich jak Biedronka czy Lidl, o 20 proc. Władze firmy tłumaczą, że taki poziom cen będzie możliwy m.in. dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, minimalnej marży handlowej (ok. 15 proc.) oraz sztywnej polityce kosztowej.

Klientami sklepów Mere już istniejących m.in. w Rosji (800 placówek), Kazachstanie, Azerbejdżanie i na Białorusi są głównie osoby, które lubią oszczędzać pieniądze i czas, większość stanowią rodziny wieloosobowe o dochodach średnich i niższych.

Towary z palet, niska jakość

Dyskonty Mere sprzedają towar prosto z palet, o najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości.

Svetofor planuje uruchomienie tej sieci dyskontów również w Rumunii. Pierwsze placówki otworzy już we wrześniu br., by do końca roku mieć ich tam 16.

Mere będzie największą konkurencją dla sklepów Biedronka należących do Jeronimo Martins Polska (obecnie ma w Polsce 2830 punktów), Lidla (ok. 650 sklepów) i Netto (ok. 360 sklepów).

Autor:bg

Więcej informacji:Svetorof, Mere, dyskont, Lidl, Biedronka, Netto

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas