Dział Onetu z informacjami o tematyce społeczno-politycznej ma więcej użytkowników i odsłon niż analogiczna sekcja WP, ale nieco krótszy średni czas korzystania. Natomiast taki dział na Gazeta.pl, zdecydowanie wyprzedzający pod względem użytkowników i odsłon podobną sekcję Interii, ma największy udział w wynikach całego portalu.
W listopadzie ub.r. dział Onetu z informacjami o tematyce politycznej i społecznej odwiedziło 6,68 mln realnych użytkowników (czyli 25,17 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 109,77 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 25 minut i 24 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Dział Onetu miał o 379,5 tys. użytkowników i 20,61 mln odsłon więcej niż analogiczna sekcja WP.pl, przy czym o 8:52 minuty krótszy przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego.
Sekcja Gazeta.pl z informacjami polityczno-społecznymi zanotowała 4,03 mln użytkowników, 56,2 mln odsłon i 15:17 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Wyprzedziła analogiczny dział Interii o 1,05 mln użytkowników i 20,21 mln odsłon, przy czym zanotowała o 5:40 minuty krótszy przeciętny czas korzystania.
Zobacz tabelę Internet | Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl |
Dział Onetu z wiadomościami społeczno-politycznymi odwiedziło w listopadzie 38,19 proc. wszystkich użytkowników portalu (6,68 mln z 17,48 mln), a liczba odsłon sekcji (109,77 mln) stanowiła 5,63 proc. odsłon całego portalu (1,95 mld).
Na WP.pl analogiczna sekcja zapewniła portalowi 44 proc. użytkowników i 4,49 proc. odsłon, na Gazeta.pl - 42 proc. użytkowników i aż 18,52 proc. odsłon, a na Interii - 26,75 proc. użytkowników i 5,08 proc. odsłon.
Zobacz tabelęTylko na komputerach dział Onetu miał 4,78 mln użytkowników (o 278,9 tys. więcej niż sekcja WP.pl), 73,72 mln odsłon (o 18,2 mln więcej niż WP) oraz 24:28 minuty średniego czasu korzystania (4:12 mniej niż WP).
Z kolei sekcja Gazeta.pl wyprzedziła analogiczny dział Interii o 199,4 tys. użytkowników i 7,54 mln odsłon, przy czym zanotowała o 4:51 minuty krótszy przeciętny czas korzystania.
Zobacz tabelę Internet | Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada) |
Działy Onetu i Interii na smartfonach i tabletach zanotowały dwa razy mniej odsłon niż na komputerach: pierwszy odpowiednio 36,05 mln i 73,72 mln, a drugi - 12,37 mln i 23,62 mln. Natomiast sekcja WP.pl miała niewiele wyższy udział ruchu mobilnego: 33,64 mln odsłon na smartfonach i tabletach wobec 55,52 mln na komputerach.
Za to dział Gazeta.pl zanotował w internecie mobilnym 25,04 mln odsłon, niewiele mniej niż w internecie stacjonarnym (31,16 mln).
Zobacz tabelę