Telewizja2018-02-05
24

Koniec „Dzień dobry Polsko”. Tylko 100 tys. widzów, największą miały pierwsze odcinki

„Dzień dobry Polsko” po niemal roku emisji śledzi średnio 114 tys. osób. Odcinki magazynu pokazane w sezonie 2016/2017 miały 124 tys. widzów, a w sezonie 2017/2018 morning-show gromadzi 107 tys. oglądających - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 5.55, a 7.50. Średnia widownia 179 dotychczas pokazanych odcinków audycji (wyemitowanych w okresie od 27 lutego 2017 roku do 30 stycznia 2018 roku) wyniosła 114 tys. osób. Przełożyło się to na 5,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,53 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,04 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Cały pierwszy sezon morning-show (liczący 74 odcinki) pokazywany w okresie od 27 lutego do 14 czerwca ub.r. (program zaczynał się wtedy o 6.00) śledziło 124 tys. osób. Przełożyło się to na 5,08 proc. udziału w 4+, 3,30 proc. w 16-49 oraz 3,69 proc. w 16-59.

Z kolei pierwsze 105 odcinków drugiego sezonu „Dzień dobry Polsko” wyemitowane pomiędzy 28 sierpnia ub.r. a 30 stycznia br. (początek emisji o 6.00) oglądało 107 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 4,99 proc., 3,70 proc. i 4,29 proc. udziału. Oznacza to, że sezon do sezonu morning-show zanotowało spadek oglądalności w 4+, ale wzrosty w 16-49 i 16-59.

„Dzień dobry Polsko” pomimo względnie słabych wyników oglądalności (np. średnie dobowe udziały TVP1 w 2017 roku wynosiły odpowiednio 9,59 proc., 6,11 proc. i 7,30 proc.) podnosi wyniki oglądalności stacji w swoim paśmie względem 2016 roku. Wówczas Jedynkę w dni powszednie w paśmie od 6.00 do 7.50 śledziło 98 tys. osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 4,34 proc., 2,96 proc. i 3,35 proc.

Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca ub.r., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających. W rankingu top 20 najchętniej oglądanych odcinków 17 pozycji zajęły emisje z pierwszego sezonu (w tym 8 z pierwszego miesiąca), a 3 - z drugiego.

„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)

W pierwszym sezonie prowadzącymi porannego pasma byli dziennikarze m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Katarzyna Burzyńska oraz wybrani w castingu aktorzy m.in. Anna Lucińska i Krystian Kukułka. Produkcją odcinków pierwszego sezonu wiosną 2017 roku zajmowała się firma Lulu Production, a od września ub.r. wydawanie i realizację pasma przejęła Telewizja Polska.

Audycja wróciła na antenę po wakacyjnej przerwie z całkiem nowym składem prowadzących - to twarze związane z TVP: Justyna Śliwowska i Adam Giza, Anna Wojtkowiak i Karol Gnat, a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra. Pojawiają się oni na antenie naprzemiennie, a rozmowy z gośćmi odbywają się przy stole, bez przemieszczania się prowadzących w studiu.

Oprócz znacznego odchudzenia składu prowadzących, TVP1 wprowadziła jesienią zmiany w formule „DDP”: zrezygnowano z części lifestylowej i poradniczej na rzecz rozmów o bieżących sprawach, nie ma też przeglądów prasy politycznej. Zmienił się również reżyser, którym został Wojciech Klata. Za zmiany w programie odpowiadał wicedyrektor Jedynki Piotr Pałka.

9 lutego 2018 roku TVP1 pokaże ostatni odcinek „Dzień dobry Polsko”. Kilka dni temu informowaliśmy, że program zostaje zdjęty z anteny z powodu słabych wyników oglądalności. Decyzję podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - „Dzień dobry Polsko” jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie”, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”. Będzie większy nacisk na poranne pasmo lifestylowe Dwójki - tłumaczył nam Kurski.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Autor:mk

Więcej informacji:Dzień dobry Polsko, TVP1

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas