Prasa2015-02-23
2

„Dziennik Gazeta Prawna” na czele e-wydań w 2014 roku. „Gazeta Wyborcza” poza podium

W 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Dziennika Bałtyckiego”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 057 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 497 egz., czyli o 60,85 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,32 proc. do 2 388 egz.

Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 060 egz., po wzroście o 0,73 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 237,82 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 581 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 34,43 proc.

W zeszłym roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do 2013 roku zmalał o 18,38 proc. i wyniósł 937 egz.

 

Zobacz tabelę


Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2014 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 506 egz., po wzroście w porównaniu do 2013 roku o 2,02 proc.

Z 20. na drugie miejsce awansowało „Echa Dnia” (Media Regionalne), którego średni wynik sprzedaży e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 1 510,71 proc. do 451 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był drugi. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w 2014 roku wyniosła 355 egz., po jednak wzroście o 0,57 proc.

Zaś największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 6. na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 27,27 proc. i ostatecznie wyniósł 136 egz.

Zobacz tabelę

 


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas