W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Echa Dnia”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w listopadzie 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 101 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,14 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 397 egz., czyli o 63,51 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 5 proc. do 2 438 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 183 egz., po wzroście o 18,26 proc.
Prasa | Sprzedaż kioskowa: „Super Express” powiększył przewagę nad „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „DGP” |
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 333,74 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 2 121 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 42,50 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.
W listopadzie 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 22,27 proc. i wyniósł 855 egz.
Zobacz tabelęNa drugiej podstronie dane dzienników regionalnych i lokalnych
- 1
- 2