W listopadzie 2014 roku prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, zyskał tylko „Parkiet”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a liderem segmentu pozostał „Fakt”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 313 510 egz., czyli 6,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 267 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,14 proc. i był to drugi największy spadek w zestawieniu. Trzeba jednak dodać, że w październiku ub.r. „Gazeta Wyborcza” podniosła cenę o 10 groszy (więcej na ten temat).
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w listopadzie ub.r. zmalał o 0,59 proc. do 151 396 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 6,26 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 005 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 029 egz., po spadku o 11,05 proc.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,66 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w listopadzie ub.r. wyniósł 19 279 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 17,14 proc. i wyniosła 4 627 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym zeszłego roku (dowiedz się więcej).
Zobacz tabelę
Na drugiej podstronie dane z kolejnych miesięcy 2014 r.
- 1
- 2