Prasa2021-02-02
4

Dziennikarze tęsknią za stacjonarnymi konferencjami prasowymi

Większość dziennikarzy tęskni za tradycyjnymi, stacjonarnymi konferencjami prasowymi - pokazuje badanie agencji OneMulti, zespołu analitycznego InsightOut Lab we współpracy z Press-Service Monitoring Mediów. Pomimo trwającej pandemii ponad 40 proc. przedstawicieli mediów wolałoby wziąć udział w tradycyjnej konferencji zamiast spotkania online.

Celem badanie było sprawdzenie, jak konferencje online są widziane oczami dziennikarzy. Aż 73,8 proc. ankietowanych dziennikarzy tęskni za tradycyjnymi, stacjonarnymi konferencjami (36,9 proc. - zdecydowanie; 36,9 proc. - raczej).

Na pytanie „W jakim typie konferencji prasowych wolisz uczestniczyć?”, 59 proc. przedstawicieli mediów odpowiedziało „w konferencjach tradycyjnych, organizowanych w fizycznym miejscu”, 28,7 proc. - „w konferencjach online, transmitowanych przez internet”, a 12,3 proc. zaznaczyło odpowiedź „trudno powiedzieć”.

Dziennikarze chętnie wróciliby na tradycyjne konferencje

Badacze zadali dziennikarzom także pytanie: „Wyobraź sobie, że obecnie, gdy trwa pandemia, masz do wyboru dwie konferencje, z których jedna odbywa się online (przez internet), a druga tradycyjnie (offline). Który typ konferencji wybierzesz, zakładając, że obie są dla Ciebie równie ciekawe?”. 43,4 proc. ankietowanych dziennikarzy wybrało konferencję tradycyjną. W pytaniu zakładającym koniec pandemii konferencję offline (tradycyjną) wskazało 73 proc. badanych. Co czwarty badany (27 proc.), mimo zakończenia pandemii, wybrał udział w konferencji online.

Niemal wszyscy (93,4 proc.) przebadani przez InsightOut Lab dziennikarze brali udział w minimum jednej konferencji online zorganizowanej w 2020 r., z czego największa grupa (46,7 proc.) uczestniczyła w od 6 do 20 takich wydarzeniach, a 20,4 proc. - w więcej niż 21.

Wśród plusów konferencji online najczęściej wymieniane były: oszczędność czasu (54,1 proc.), nietracenie czasu na dojazd (53,3 proc.), możliwość uczestniczenia niezależnie od miejsca, w którym odbywa się konferencja (51,6 proc.), możliwość łatwej rejestracji i odtworzenia przebiegu konferencji w późniejszym czasie (30,3 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję OneMulti i zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów za pośrednictwem systemu ankietowego Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna w dniach od 8 grudnia 2020 r. do 4 stycznia 2021 r. metodą CAWI. Próba efektywna N=122 dziennikarzy z całej Polski.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas