W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”, a tuż za nim znalazły się „Gazeta Pomorska” i „Głos Wielkopolski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła "Gazeta Współczesna”.
Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w sierpniu 2014 roku wyniosła 45 851 egz., czyli o 9,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,64 proc. do 43 845 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 32 388 egz., po jednak spadku o 6,85 proc.
Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która zajęła miejsce 20. Średni wynik tego dziennika zmalał bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 7 191 egz.
Zobacz tabelę
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne) - było to 18,98 proc. do 19 391 egz.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.