Prasa 2014-10-06
24

„Super Express” dogania „Gazetę Wyborczą”. „Fakt” na czele sprzedaży dzienników

W sierpniu 2014 roku większość ogólnopolskich dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei wzrosty odnotowały tylko „Parkiet” i „Super Express”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2014 roku wyniosła 310 075 egz., czyli 5,99 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 170 058 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 11,04 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w sierpniu br. wzrósł o 4,07 proc. do 156 724 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 5,09 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 162 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,41 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w sierpniu br. wyniósł 20 159 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 20,13 proc. i wyniosła 4 529 egz.

Zobacz tabelę

Na drugiej strony wyniki w kolejnych miesiącach 2014 roku

Autor: mk

KOMENTARZE (24) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas