Internet2017-12-14
2

E-Kiosk, Fratria, Grupa Radiowa Agora i Polityka dostaną 345 tysięcy euro w czwartej edycji Google DNI

W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 102 projekty z 26 europejskich krajów otrzymają w sumie ponad 20 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 345 tysięcy euro dostaną E-Kiosk, Fratria, Grupa Radiowa Agora i Polityka.

Projekt DNI został uruchomiony przez Google w kwietniu 2015 r., w październiku tego samego roku ruszył nabór do I rundy tej inicjatywy. Program zakłada finansowe wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji.

W lipcu br. wyłoniono najlepsze projekty w ramach III rundy DNI. Z Polski na liście znalazły się Gremi Media, Polska Press, Wirtualna Polska, serwis 300polityka.pl, TVN24 oraz Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, które do podziału otrzymały 1,18 mln euro.

Od połowy września br. ruszył nabór do IV rundy DNI. W odróżnieniu od poprzednich edycji media zgłaszające w niej swoje projekty oprócz wykazania, że jest on innowacyjny i potrzebny musiały wskazać też sposób jego monetyzacji. Innymi słowy w projektach musiały znaleźć się planowane źródła przychodów i zysków, które będzie przynosić konkretne rozwiązanie. Ten wymóg nie dotyczył najmniejszych projektów z finansowaniem do 50 tys. euro.

Teraz Google opublikował wyniki najnowszej rundy DNI. Do finansowania wybrano w sumie 102 projekty z 26 krajów europejskich, które w sumie otrzymają na realizację ponad 20 mln euro.

47 wybranych projektów mieści się w kategorii prototypów (do 50 tys. euro finansowania), 33 to projekty średniej wielkości (maksymalnie 300 tys. euro refundacji), a 22 inicjatywy to projekty największe, które wymagają dofinansowania do kwoty miliona euro.

W IV edycji DNI swoje projekty zgłosiły także polskie media. Finansowanie przyznano czterem z nich, są to E-Kiosk, Fratria, Grupa Radiowa Agora (TOK FM) i Polityka.

Zespół TOK FM i Grupy Radiowej Agory przygotował projekt "Search the Radio", który ma wykorzystać inteligentną technologię konwersji dźwięku na tekst w celu dokonania transkrypcji audio programów TOK FM - bieżących i wybranych zarchiwizowanych w formie podcastów. Zastosowanie rozwiązania "Search the Radio" ma docelowo przekształcić internetowe zasoby Radia TOK FM w bazę unikalnej wiedzy, dostępną dla każdego użytkownika internetu i w pełni przeszukiwalną - znalezione poprzez specjalną wyszukiwarkę oryginalne treści będzie można samodzielnie odsłuchać i poznać.

Firma E-Kiosk otrzymała wsparcie na projekt "Get Licenced - free automation platform for authors and publisher", którego celem ma być stworzenie ogólnopolskiej platformy do agregacji i zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z różnych źródeł.

Polityka otrzymała środki na projekt real-time business, ale nie będzie budować nowej marki. Pieniądze przeznaczy na zwiększenie zaangażowania czytelników w te produkty cyfrowe które już oferuje, takie jak Polityka Cyfrowa, Fiszki Polityki czy Polityka Insight.

Fratria otrzymała fundusze na projekt Polskie Studio, czyli aplikację która umożliwia czytelnikom łączenie się za pomocą czatu wideo z dziennikarzami wPolsce.pl i innych serwisów grupy.

Łączna kwota wsparcia dla tych firm wyniesie ponad 345 tys. euro.

Google podaje, że w trakcie czterech dotychczasowych rund DNI przekazał w sumie prawie 94 miliony euro na wsparcie europejskich projektów newsowych. Z kolei 15,5 mln zł to łączna wartość wsparcia 22 projektów innowacyjnych realizowanych przez wydawców w Polsce.

 

Autor:ps

Więcej informacji:Google, DNI Fund, Agora, Fratria, E-Kiosk, Polityka

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas