Internet 2015-07-24
0

E-sklepy odzieżowe: Zalando.pl z rekordem, mocno w górę Czasnabuty.pl i Szafa.pl, Domodi.pl liderem agregatorów

Zyskujące systematycznie na zasięgu Zalando.pl w pierwszych miesiącach br. osiągnęło najwyższą jak dotąd odwiedzalność i pozostaje zdecydowane najpopularniejszym internetowym sklepem odzieżowym w Polsce. W skali roku duże wzrosty zasięgu zanotowały Czasnabuty.pl, Szafa.pl, Topsecret.pl i Eobuwie.com.pl, a spadek - C-and-a.com.

W kwietniu br. Zalando.pl odwiedziło 2,78 mln użytkowników, czyli 12,83 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 717,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 34,8 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zalando.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym sklepem internetowym z odzieżą i dodatkami. Zajmujący drugie miejsce Bonprix.pl ma około dwa razy mniej użytkowników - w skali roku ich liczba wzrosła z 1,15 mln do 1,37 mln (czyli o 18,5 proc).

Procentowo jeszcze więcej zyskała Szafa.pl. W kwietniu br. odwiedziło ją 801,2 tys. internautów, o 261,6 tys. więcej niż rok wcześniej (to 48,5 proc. w górę). Podobne wzrosty procentowe osiągnęły Eobuwie.com.pl - o 50,4 proc. (z 369,4 tys. do 555,6 tys.) i Topsecret.pl - o 48,1 proc. (z 353,1 tys. do 522,9 tys.). Natomiast liczba użytkowników Czasnabuty.pl w skali roku podwoiła się.

Nieznacznie zmalała liczba użytkowników e-sklepów sieci Sizeer i Deichmann. Natomiast serwis C-and-a.com zanotował spadek o 155,2 tys. (czyli o 29 proc.).

W sumie dziesięć czołowych serwisów zanotowało (bez uwzględnienia współodwiedzalności) 8,85 mln użytkowników, o 1,85 mln więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 26,5 proc.

Zobacz tabelę


Zalando.pl wiosną br. osiągnęło rekordowy jak dotąd zasięg, po raz pierwszy przekraczając pułap 2,5 mln użytkowników miesięcznie. Tymczasem w pierwszej połowie ub.r. serwis odwiedzało po 1,6-2,2 mln internautów.

Do wzrostu odwiedzalności Zalando w br. przyczyniła się prowadzona w marcu i kwietniu telewizyjna kampania reklamowa, chociaż oczywiście e-sklep promował się w mediach także wcześniej. Jesienią ub.r. uruchomił swój pierwszy w Polsce tymczasowy sklep stacjonarny, udostępnił też aplikację mobilną.

Bonprix.pl odwiedza miesięcznie zazwyczaj 1,2-1,6 mln użytkowników. Przez ostatnie półtora roku serwis zaraz po osiągnięciu najlepszego wyniku (1,73 mln w marcu ub.r.) zanotował najgorszy (1,15 mln w kwietniu ub.r.).

Oprócz osobnych e-sklepów odzieżowych działają też serwisy agregujące wyłącznie ich oferty. Wśród takich witryn zdecydowanym liderem jest Domodi.pl, którego 51 proc. udziałów we wrześniu ub.r. kupiła Grupa Wirtualna Polska.

W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,82 mln internautów, którzy wykonali 16,5 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 11 minut. Było to zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy zanotował 720,8 tys. użytkowników, 4,4 mln odsłon i 7:48 minuty średniego czasu korzystania.

Autor: tw

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas