Reklama2021-05-27
3

Ekstraklasa: PKO BP i Lotto sponsorami przez kolejne dwa sezony

PKO Bank Polski i Totalizator Sportowy podpisały na sezony 2021/22 i 2022/23 umowy sponsorskie z piłkarską Ekstraklasą. PKO BP jest sponsorem tytularnym rozgrywek od dwóch lat.

Nie ujawniono wartości nowych kontraktów z PKO BP i Totalizatorem Sportowym, w komunikacie Ekstraklasy zaznaczono jedynie, że jest ona wyższa niż przy poprzednich kontraktach.

- Jest wysoce prawdopodobne, że do tego grona sponsorów dołączy jeszcze jeden, bardzo ważny partner, który wesprze te procesy przygotowawcze i szkoleniowe, wspierając kluby. A to spowoduje, że duma, którą mamy, gdy polscy sportowcy wygrywają, będzie częściej gościła w naszych domach - zaznaczył obecny na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.

Prezes Ekstraklasy Marcin Animucki zapowiedział, że w przyszłym sezonie przychody spółki przekroczą 300 mln zł, z czego rekordowe ponad 40 mln zł będzie pochodzić od sponsorów.

- Przedłużenie kontraktów odbieramy jako wysoką ocenę wystawioną przez partnerów i wiarę w możliwości zapewnienia im jeszcze większej promocji. Planujemy już wspólnie wiele nowych projektów, eksponujących zarówno PKO Bank Polski, jak i markę Lotto. Co ważne, nowe umowy zapewnią wyższe wpływy dla wszystkich klubów, a zespoły odnoszące sukcesy w europejskich pucharach mogą liczyć na dodatkowe środki od naszego sponsora tytularnego, po wejściu do fazy grupowej lub pucharowej - zapewnia Marcin Animucki.

PKO Bank Polski współpracuje z Ekstraklasą od połowy 2018 roku. Przez pierwszy sezon był partnerem głównym, a od dwóch lat jest sponsorem tytularnym.

- Mamy wiele nowych pomysłów, które chcemy wraz z naszymi partnerami wprowadzić w życie. Jeszcze mocniej będziemy angażować się w popularyzację piłki młodzieżowej, a także zadbamy o szkolenie kadry menadżerskiej, by również na tym odcinku zmniejszać dystans do bogatszych krajów zachodu. Chcemy jeszcze mocniejszymi więzami łączyć kibiców z własnymi drużynami i całą ligą - zapowiada Zbigniew Jagiełło, odchodzący prezes PKO BP.

- Jesteśmy największym bankiem w Polsce, a ostatnie lata udowodniły, że mecenat, jaki podjęliśmy nad krajowym futbolem był słuszną decyzją. Weryfikacją najtrudniejszą z możliwych okazała się pandemia Covid-19, ale razem z naszymi partnerami, Ekstraklasą S.A. oraz instytucjami rządowymi wypracowaliśmy mechanizmy, które uchroniły kluby przed problemami finansowymi. Mamy nadzieję, że ogłoszenie decyzji o przedłużeniu umowy PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą na kolejne dwa lata, wraz z systematycznym otwieraniem się gospodarki, wpisze się w ogólnospołeczny optymizm, którego efektem będzie sukcesywny powrót - także na stadionach - do rzeczywistości sprzed pandemii - dodaje.

Należąca do Totalizatora Sportowego marka Lotto w sezonie 2018/19 była sponsorem tytularnym Ekstraklasy, a potem została partnerem głównym.

W nowym sezonie Lotto będzie promowane m.in. za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Ekstraklasy oraz kolejnego sezonu Fantasy Ekstraklasa. Ponadto w ramach współpracy z marką pojawi się też nowa kategoria piłkarza miesiąca - Numer Miesiąca, a w efekcie jej podsumowania na koniec sezonu ogłaszany będzie Numer Sezonu.

- Jako partner główny Ekstraklasy w nadchodzącym sezonie chcemy być jeszcze bliżej polskich rozgrywek i kibiców. Wszyscy odczuwamy głód sportowych emocji i jestem przekonany, że mecze Ekstraklasy dostarczą kibicom wielu wrażeń - podkreśla Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego.

Nowy sezon PKO Bank Polski Ekstraklasy ruszy 23 lipca. Weźmie w nim udział 18 zespołów, które rozegrają 306 meczów.

Od wielu lat rozgrywki są transmitowane przez Canal+, a od ponad dwóch lat jeden mecz z każdej kolejki jest pokazywany w Telewizji Polskiej. W sierpniu ub.r. obaj nadawcy przedłużyli umowę do końca sezonu 2021/22, za transmisje płacą ok. 250 mln zł rocznie.

Partnerami oficjalnymi PKO BP Ekstraklasy są Oshee, Kinga Pienińska, Sonko, Stihl i Orlen.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas