Badania2013-02-22
2

EMO Scan - GfK będzie badać mimikę internautów oglądających reklamy

Firma badawcza GfK rozpoczyna testy modułu EMO Scan umożliwiającego biometryczny pomiar reakcji emocjonalnej widzów reklamy. GfK chce w ten sposób analizować reakcje internautów oglądających reklamy w domach.

- Nasz system odczytuje autentyczne reakcje emocjonalne na reklamy, wykorzystując przy tym neutralne środowisko ekspozycji - opisuje Nathalie Mandavit, global director GfK Communication Efficiency. Firma prosi bowiem internautów o zgodę na dostęp do nagrań z ich kamer internetowych, a następnie analizuje ich ruchy twarzy podczas oglądania różnych reklam. - Jesteśmy w stanie zapewnić wyjątkową czułość pomiaru reakcji emocjonalnych, co w zestawieniu z deklarowanymi odczuciami w stosunku do danej reklamy, znacząco zwiększa szansę właściwej optymalizacji kampanii reklamowej - przekonuje Mandavit.

System jest oparty na metodzie EMO Scan opracowanej przez GfK wspólnie z Fraunhofer Institute for Integrated Circuits (IIS) oraz CISA - Swiss Center for Affective Sciences na Uniwersytecie w Genewie. W ub.r. Niemieckie Stowarzyszenie Badań Rynkowych i Społecznych przyznało EMO Scan nagrodę Innovation Prize.

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas