W okresie od marca do maja br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Plus - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2015 roku udział słuchania sieci radiowej Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,6 proc., czyli o 4,11 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,2 proc. (bez zmian).
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,4 proc. udziału; spadek o 8,11 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała jednak stratę słuchalności o 20,59 proc. do 2,7 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. W lutym br. stacja ta przejęła częstotliwość Antyradia.
Warto dodać, że na ósmej lokacie uplasowało się Rock Radio z wynikiem 0,6 proc., o 20 proc. wyższym niż rok wcześniej, gdy stacja nazywała się Roxy FM. Rozgłośnia zmieniła nazwę od lutego ub.r. stając się stacją rockową (dowiedz się więcej).
Zobacz tabelę
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Zobacz tabelę