Radio2016-08-04
1

Eska.pl, RadioZet.pl i PolskieRadio.pl na czele serwisów radiowych, RMFon.pl z najdłuższym czasem korzystania

Wśród serwisów internetowych nadawców i stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników ma Eska.pl, a najwięcej odsłon - Polskieradio.pl. W czołówce znajdują się trzy serwisy RMF FM, z który zdecydowanie najdłuższy czas korzystania przez internautów osiągnął RMFon.pl.

W czerwcu br. witrynę Eska.pl odwiedziło 3,87 mln realnych użytkowników, którzy wykonali na niej 14,47 mln odsłon i korzystało łącznie przez 1,07 mln godzin (czyli średnio 0,29 godziny na każdego odwiedzającego) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród stron nadawców i stacji radiowych pod względem liczby użytkowników - zanotował ich o 1,35 mln więcej niż zajmujące drugą pozycję RadioZET.pl. Natomiast najwięcej odsłon - 16,86 mln - miało znajdujące się na trzecim miejscu PolskieRadio.pl. Na tej stronie przeciętny użytkownik wykonał 7,61 odsłony, a na RMFon.pl - 7,65.

Serwis RMFon.pl - w którym można słuchać wszystkich rozgłośni Grupy RMF, a także internetowych stacji tematycznych - zanotował zdecydowanie najdłuższy czas korzystania - zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na każdego użytkownika. W zeszłym miesiącu na stronie spędzono w sumie 17,74 mln godzin (na PolskieRadio.pl było to 3,76 mln, na EskaGO.pl - 3,34 mln, a na Open.fm - 3,03 mln), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 19,76 godziny. Inne witryny pełniące funkcję playerów zanotowały wielokrotnie niższe wyniki: EskaGo.pl - 5,38 godziny, a Tuba.pl - 4,36 godziny.

W rankingu znalazły się trzy serwisy związane z RMF FM: oprócz RMFon.pl są to prezentujące ofertę stacji RMF.FM oraz informacyjny RMF24.pl. Najlepsze wyniki odwiedzalności (oprócz czasu korzystania) w czerwcu osiągnął ten ostatni: 1,87 mln użytkowników i 11,42 mln odsłon.

Różni nadawcy mają zresztą odmienne strategie obecności w internecie. Polskie Radio treści ze wszystkich swoich anten i dodatkowe informacje udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy prywatni prowadzą wiele stron dotyczących różnych stacji i obszarów tematycznych. W zestawieniu oprócz czterech witryn Grupy RMF (trzy wymienione powyżej i RMFmaxxx.pl) są trzy strony Grupy Radiowej Time wchodzącej w skład ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl) oraz po dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl) i Grupy Radiowej Agory (TOKFM.pl i Tuba.pl). Jedynym serwisem niezwiązanym z nadawcą obecnym w eterze jest Open.fm (należący do Grupy Wirtualna Polska).

Zobacz tabelę


Na komputerach PolskieRadio.pl przy 1,35 mln użytkowników zanotowało 12,03 mln odsłon, prawie dwa razy więcej niż RadioZET.pl (6,8 mln) i Eska.pl (6,76 mln).

Na RMFon.pl odwiedzający spędzili łącznie 17,71 mln godzin, co daje przeciętnie 24,7 godziny na każdego użytkownika, a na RMF24.pl - tylko 90,5 tys. godzin (0,09 godziny na każdego).

Zobacz tabelę

 

W internecie mobilnym Eska.pl jest liderem pod każdym względem: miała 1,94 mln użytkowników, 7,71 mln odsłon i 139,6 tys. godzin korzystania. RMF24.pl przy 971,9 tys. odwiedzających zanotował 6,97 mln odsłon (średnio 7,2 odsłony na użytkownika), a EskaRock.pl - przy 442,1 tys. odwiedzających tylko 684,2 tys. odsłon (przeciętnie 1,5 odsłony na użytkownika).

W badaniu Gemius/PBI nie jest jeszcze uwzględniony ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas