W I półroczu br. radio docierało do 21,92 mln Polaków, o 460 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Średni dobowy zasięg zmniejszył się o 5 min do 267 min. Wśród rozgłośni radiowych najwięcej zyskała Trójka, a na przeciwnym biegunie ex aequo znalazły się Jedynka i Eska.
Średni dobowy zasięg słuchalności radia w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku wyniósł 21,92 mln osób. Przełożyło się to na 72,46 proc. wszystkich Polaków w grupie wiekowej od 15 do 75 lat. Względem analogicznego okresu rok temu radia słuchało mniej o 460 tys. osób - wynika z danych Radio Track Millward Brown, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu br. wyniósł 267 min. Był on o 5 min krótszy, niż w analogicznym okresie ub.r.
Zobacz tabelęUdział RMF FM pod względem słuchania w I półroczu 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,7 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po wzroście o 0,2 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,6 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. Taką samą stratę zanotowała Eska, która z wynikiem na poziomie 6,7 proc. zamyka pierwszą piątkę zestawienia (jest to najwyżej sklasyfikowana sieć w rankingu). Obie stacje ex aequo zanotowały największy spadek w zestawieniu.
Oczko wyżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,4 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 0,6 pkt. proc. Jednocześnie jest to największy wzrost spośród wszystkich stacji.
Zobacz tabelę