Internet2012-06-08
1

Euro w Google wygrywają Niemcy (infografika)

Jak tuż przed startem Euro 2012 turniej prezentuje się z perspektywy treści zaindeksowanych w wyszukiwarce Google? Pisze o tym Miłosz Woźniak z agencji SEMtec.

Aby znaleźć odpowiedzieć, jak Euro 2012 wygląda w Google, przeanalizowano słowa kluczowe powiązane z imprezą, jakie są wysyłane do wyszukiwarki pod kątem ich rodzajów, liczby zapytań, a także pod kątem demograficznym. Dodatkowo porównano liczbę zaindeksowanych różnych rodzajów dokumentów w wyszukiwarce Google dotyczących Euro 2012 w zależności od rodzaju treści. Spróbowano też odpowiedzieć na pytanie, kto wygra Euro,  na podstawie liczby wyników zwracanych na określoną frazę przez wyszukiwarkę.

Demografia

W celu wyznaczenia słów związanych z turniejem Euro 2012 w poszczególnych krajach wykorzystano narzędzie Google Global Market Finder. Więcej informacji o narzędziu można znaleźć na polskim blogu Google.

Najwięcej zapytań dotyczących turnieju wpisywanych jest w Niemczech - średnio prawie 700 tys.  (w dopasowaniu szerokim) w miesiącu. Na drugim miejscu jest Polska z liczbą 450 tys. zapytań, a na trzecim - Wielka Brytania generująca około 300 tys. zapytań. W dalszej kolejności pod kątem liczby zapytań plasuje się Francja, Ukraina, Holandia i Hiszpania. Mapa Europy pod kątem liczby zapytań według Google Global Market Finder prezentuje się następująco (im ciemniejszy kolor tym większe zainteresowanie turniejem).

Liczba zapytań

Sumarycznie w Europie w przeciągu ostatnich 12 miesięcy wysyłane było średnio 3 miliony zapytań dotyczących Euro 2012 do wyszukiwarki Google. Za pomocą narzędzia Google Insight for Search można zauważyć, także na przykładzie Euro 2008, że w miesiącu maju liczba zapytań wzrasta około pięciokrotnie, a w czerwcu może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie co daje ponad 27 000 000 zapytań w miesiącu!

Chmura najpopularniejszych fraz kluczowych

Bazując na narzędziu Google Keyword Tool External, uzyskano najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące Euro 2012. Bazująca na nim chmura fraz kluczowych, kształtom odpowiadająca granicom administracyjnym Polski i Ukrainy, wygląda tak:

Liczba zaindeksowanych stron dla poszczególnych typów treści

Za pomocą operatora allintitle przeanalizowano liczbę zaindeksowanych podstron, które w swoim tytule zawierają frazę „euro 2012”. Wyszukiwarka Google zawiera zaindeksowanych 12 mln podstron, w tym ponad 2 mln obrazów, ponad 1,4 mln filmów, ponad 400 tys. postów na forach i prawie 50 tys. artykułów - wiadomości.

Klasyfikacja turnieju Euro 2012

W celu wytypowania zwycięzcy i ustalenia końcowej klasyfikacji porównano liczbę stron zaindeksowanych w Google w ramach dyskusji odpowiadających zapytaniu:
"who will win euro 2012" [państwo]
ograniczonemu do domen typu .com, np.:
"who will win euro 2012" germany site:.com
Analizując wyniki zapytań dotyczące krajów zakwalifikowanych do turnieju można wywnioskować, że Mistrzem Europy zostanie drużyna Niemiec.


 


Miłosz Woźniak SEO Director w agencji SEMtec


 

Autor:tw

Więcej informacji:Euro 2012, Google, infografika

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas