Telewizja2019-05-21
18

Finał Eurowizji stracił widzów. 1,62 mln oglądających występ „Tulii” w I półfinale

Sobotni finał 64. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,15 mln widzów, o 380 tys. osób mniej niż zeszłoroczny finał. Z kolei występ polskiego zespołu „Tulia” w pierwszym półfinale śledziło 1,62 mln osób.

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 1.10 w nocy wyniosła w Jedynce 1,05 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 11,47 proc. w grupie 4+, 11,18 proc. w grupie 16-49 i 10,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 100 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,09 proc., 1,43 proc. i 1,14 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 1,15 mln oglądających oraz odpowiednio 12,56 proc., 12,61 proc. i 12,08 proc. udziału w rynku.

Pierwszy półfinał, który odbył się 14 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,99 mln widzów (odpowiednio 15,54 proc., 14,09 proc. i 13,98 proc. udziału; w TVP1 było to 1,91 mln widzów, a w TVP Polonia - 88 tys.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/eurowizja-2019-dana-international-i-calujacy-sie-mezczyzni-wycieci-w-tvp-rozrywka-forma-skrotowa ##

W trakcie tego półfinału Polskę na Eurowizji reprezentował zespół „Tulia” w składzie Tulia Biczak, Joanna Sinkiewicz, Dominika Siepka oraz Patrycja Nowicka. Wykonanie w półfinale piosenki „Fire of Love / Pali się” nie pozwoliło im na awans do finałowego koncertu.

Występ naszej reprezentacji odbył się miedzy godz. 21.23 a 21.27. Oglądało go 1,62 mln widzów (10,56 proc. udziału).

Pokazany na obu antenach drugi półfinał dwa dni później śledziło 1,03 mln osób (8,36 proc., 5,66 proc. i 6,92 proc. udziału).

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 380 tys. widzów mniej niż zeszłoroczny (do którego również nie awansowała Polska). Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 1,53 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 15,56 proc. w grupie 4+, 16,55 proc. w grupie 16-49 i 15,19 proc. w grupie 16-59.

Tegoroczną edycję Eurowizji wygrał Duncan Laurence z Holandii, który prezentowała utwór „Arcade”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas