Radio2020-04-17
32

Eurozet chce obniżyć wynagrodzenia o 20 proc. na pięć miesięcy

Grupa Eurozet od maja zamierza obniżyć o 20 proc. wynagrodzenie wszystkich pracowników przez pięć miesięcy. Zarząd firmy zaczął konsultacje w ten sprawie z przedstawicielami pracowników.

W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl Eurozet zaznaczył, że obniżka ma objąć „wszystkich pracowników, niezależnie od formy zatrudnienia, w tym zarząd.”

Firma uzasadnia to negatywnym wpływem epidemii koronawirusa na całą branżę mediów. - Celem podejmowanych działań jest utrzymanie miejsc pracy i struktury firmy, a także złagodzenie ekonomicznych skutków pandemii koronawirusa - zaznaczyła.

Grupa kapitałowa Eurozet w 2018 roku osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto, a sama spółka Eurozet zanotowała niewielki spadek wpływów i zysku. Na koniec 2018 roku w firmie było zatrudnionych na etacie 335 osób, o 16 mniej niż rok wcześniej.

Do firmy należą Radio ZET (według badania Radio Track w pierwszym kwartale br. miało 12,9 proc. udziału w rynku słuchalności), Radio Plus (2,3 proc.) Antyradio (2,2 proc.), Meloradio (0,9 proc.) i Chillizet (0,2 proc.). Serwisy internetowe firmy w marcu br. zanotowały 11,41 mln użytkowników i 128 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

W lutym ub.r. 40 proc. udziałów Eurozetu za 130,7 mln zł kupiła Agora, w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures. O skorzystaniu z tej opcji Agora poinformowała we wrześniu, a miesiąc później skierowała stosowny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Regulator decyzję w tej sprawie ma ogłosić w drugiej połowie 2020 roku, po przeprowadzeniu analizy rynku.

Obniżki pensji w Agorze i Polska Press, zwolnienia w WP i ZPR Media

We wtorek Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Jednocześnie zapowiedział zwolnienia grupowe w swojej spółce zależnej Goldenline, nie uzgodniono jeszcze ich warunków.

Pod koniec ubiegłego tygodnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą od 15 do 50 proc., w zależności od uposażenia pracownika, objęto nimi także zarząd.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń.

Wycofuje się część reklamodawców

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Aflofarm Farmacja Polska, największy reklamodawca w naszym kraju, wstrzymał nakłady w wybranych kanałach telewizyjnych i radiowych, m.in. w TVP, Polsacie, RMF FM oraz stacjach Eurozetu (na czele z Radiem ZET) i Grupy Radiowej Agory.

L’Oreal Polska wstrzymał działania reklamowe w telewizji. - W obecnej sytuacji niektóre wydatki promocyjne i inwestycje zostały relokowane - wyjaśniła nam Barbara Stępień, corporate communication director w firmie.

Natomiast koncern Coca-Cola pod koniec marca ogłosił, że rezygnuje ze wszystkich aktywności marketingowych na całym świecie, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczy na walkę z epidemią.

- Radio zanotuje spadki sprzedaży reklamowej, w naszej ocenie dwucyfrowe - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl na początku kwietnia Zbigniew Benbenek. Do jego holdingu należy Grupa Radiowa Time, nadawca stacji Radio Eska, Eska Rock, Radio VOX FM, Radio Wawa.

Autor:tw

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas