Badania2013-06-28
1

Experience Effects - nowa metoda pomiaru od GfK

Instytut GfK wprowadza Experience Effects - rozwiązanie określające skuteczność oraz wpływ punktów styku z marką (experience points) na konsumentów.

Experience Effects to metoda pomiaru, która określa najbardziej efektywne touchpointy, a także opisuje wymiary zarówno społecznej, jak i emocjonalnej interakcji konsumenta z marką.

W ramach tej metody pod uwagę brane są wszystkie rodzaje touchpointów - kontrolowane (np. reklamy, POS), bezpośrednie (np. opakowania, wizyta w sklepie) oraz niezależne od marki (np. marketing szeptany, media społecznościowe). Jednocześnie Experience Effects ilustruje, jak marka "pracuje" w każdym punkcie styku na tle jej bezpośredniej konkurencji oraz jaki wpływ ma każdy z tych punktów na decyzje zakupowe konsumentów.

Ilustracją działania Experience Effects jest badanie, które instytut GfK przeprowadził dla jednej z marek piwa w Polsce w październiku 2012 r., na próbie 500 osób w wieku 18+ - konsumentów kategorii. Okazało się, że doświadczenia związane z piciem w pubie lub w barze były jednym z najważniejszych czynników stymulujących sprzedaż produktu. Jednocześnie analiza wykazała, iż marka osiągała zdecydowanie za słabe wyniki sprzedaży w pubach w porównaniu do jej konkurenta, a wniosku tego nie wyciągnięto w żadnym z poprzednich tradycyjnych badań touchpointów. W konsekwencji marka mogła przebudować swoją dotychczasową strategię crossmediową inaczej pozycjonując ww. touchpointy, co spowodowało wzrost efektywności zaangażowanych środków i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Podejście Experience Effects wykorzystuje interaktywną platformę pomiarową ConX, dzięki której analizy nie ograniczają się do powierzchownego badania zachowań konsumentów, a oferują wnioski w oparciu o głębsze przeżycia i doświadczenia konsumentów. Narzędzie oferuje również komponent w postaci mobilnego dziennika, umożliwiający rejestracje zachowań i doznań w czasie rzeczywistym. Moduł badawczy Experience Effects można w podobny sposób łączyć także z innymi modułami badawczymi oferowanymi przez GfK, np. Dimestore - modułem przeznaczonym do pomiaru i zarządzania treściami reklamowymi w czasie rzeczywistym.

Autor:km

Więcej informacji:GfK

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas