Internet2018-08-02
5

Facebook i Instagram pomogą użytkownikom kontrolować czas spędzany w serwisie

Facebook zapowiedział wprowadzenie narzędzi pozwalających użytkownikom na kontrolowanie czasu spędzanego na Facebooku oraz Instagramie. Do dyspozycji będą: panel aktywności, przypomnienia o czasie używania serwisów oraz ograniczanie liczby powiadomień. Narzędzia będą dostępne jedynie w mobilnych aplikacjach Facebooka i Instagrama.

Jak podkreśla Facebook informując o wprowadzeniu nowych narzędzi mają one pomóc użytkownikom w jak najlepszym przystosowaniu Facebooka i Instagrama do ich własnych potrzeb oraz rozsądnym zarządzaniu czasem jaki spędzają oni na obu platformach.

Nowe narzędzia: panel aktywności, przypomnienia o czasie spędzonym na platformie oraz wyciszenie liczby powiadomień będą dostępne z poziomu ustawień w każdej z aplikacji.

Na górze zakładek „Twoja aktywność” (Instagram) lub „Twój czas na Facebooku” (Facebook) znajdzie się panel zawierający średni dzienny czas spędzony na platformie w ostatnim tygodniu i szczegółowy wykres z sumarycznym czasem w każdym z ostatnich 7 dni.

Osoby, które zechcą ograniczyć czas, jaki spędzają na platformach będą mogły ustawić indywidualne przypomnienia, które poinformują o osiągnięciu ustalonego czasu korzystania z Facebooka lub Instagrama danego dnia. Ponadto, wprowadzona zostanie możliwość wyciszenia powiadomień push, gdy potrzebne jest skupienie.

Facebook zapowiada, że nowe narzędzia do zarządzania czasem będą wprowadzane stopniowo na całym świecie. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl zapowiedziane opcje będą dostępne jedynie w aplikacjach mobilnych Faccebooka i Instagrama, a nie w ich wersjach na przeglądarki.

Dodatkowo narzędzia będą podawały statystyki dotyczące wyłącznie tego urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja, bez uwzględnienia danych dotyczących czasu spędzonego w obu serwisach na desktopie czy innym smartfonie bądź tablecie.

W II kwartale 2018 roku Facebook, do którego należy Instagram zanotował przychód w wysokości ponad 13 mld dol., a zysk netto wzrósł do 5,1 mld. Jednak spadek liczby użytkowników rozczarował inwestorów, w wyniku czego akcje Facebooka potaniały na giełdzie o 24 proc., a wartość spółki zmalała o 120 mld dol.

Autor:ps

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas