Internet2023-05-10
2

Facebook i YouTube ze spadkami. Agora po kupnie Eurozetu ma 19 mln użytkowników

W kwietniu platformy internetowe grupy TVN i Polska Press odwiedziło prawie milion internautów mniej niż przed miesiącem, a Facebook, Instagram i Messenger straciły 1,1 mln użytkowników. Agora po przejęciu Eurozetu osiągnęła natomiast wzrost z 18,3 do 19,2 mln odwiedzających.

Według wyników badania Mediapanel strony i aplikacje internetowe Grupy Google w kwietniu br. odwiedziło 28,46 mln polskich internautów, co dało 95,97 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich średnio przez 23 godziny, 36 minuty i 53 sekundy. Natomiast w marcu zanotowały 29,15 mln użytkowników, 98,26 proc. zasięgu i 25 godzin przeciętnego czasu korzystania.

Jeszcze większe spadki zanotowało kilku innych wydawców. W serwisach i aplikacjach Meta Platforms liczba internautów zmalała z 27 do 25,91 mln, przy czym klasyfikowany osobno WhatsApp osiągnął wzrost z 15,67 do 15,84 mln.

Agora już z Eurozetem, Grupa TVN bez prawie miliona internautów

Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek z 23,14 do 22,81 mln użytkowników, Ringier Axel Springer Polska - z 22,12 do 21,62 mln, a Grupa Polsat-Interia - z 21,56 do 21,14 mln. Jeszcze więcej straciły Polska Press (z 18,32 do 17,55 mln odwiedzających) oraz Grupa TVN (z 13,03 do 12,08 mln).

Agora po przejęciu kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu włączyła jego wyniki do swojego węzła w Mediapanelu. W efekcie zanotowała w kwietniu 19,25 mln użytkowników, 64,9 proc. zasięgu oraz 39 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania. W marcu, jeszcze bez Eurozetu, miała 18,33 mln odwiedzających, 61,78 proc. zasięgu oraz 43 minut i 58 sekund średniego czasu.

W badaniu łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 29,6 mln, o 0,1 mln mniej niż w marcu. Liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie zmalała natomiast z 25,9 do 25,7 mln.

Allegro przed Interią

Google.com odwiedziło 26,79 mln polskich internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 12 minut i 18 sekund, a Google.pl przyciągnęło 9,46 mln użytkowników, przeciętnie na 32 minuty i 53 sekundy. Miesiąc wcześniej pierwsza domena miała 27,9 mln użytkowników oraz 2 godziny, 36 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 11,59 mln użytkowników oraz 30 minut i 39 sekund średniego czasu.

W przeglądarkowym YouTubie liczba internautów zmalała z 22,87 do 20,32 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 7 godzin, 22 minut i 46 sekund do 6 godzin, 47 minut i 52 sekund.

Allegro.pl, już prawidłowo oskryptowane w Mediapanelu, osiągnęło wzrost z 14,97 do 16,18 mln użytkowników, wyprzedzając przeglądarkową Interię (spadek z 15,83 do 15,6 mln).

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 23,77 do 21,57 mln oraz średniego czasu korzystania z 9 godzin, 15 minut i 47 sekund do 8 godzin, 7 minut i 27 sekund.

W przypadku Meta Platforms liczba odwiedzających zmalała o ponad 3 mln - z 18,02 do 14,68 mln.

Netflix przyciągnął 4,42 mln użytkowników, każdego średnio na 7 godzin, 13 minut i 26 sekund. Miesiąc wcześniej zanotował 4,71 mln odwiedzających oraz 7 godzin, 2 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania. W tej drugiej statystyce platforma ustępuje jedynie Grupie Google.

Na Google.com liczba odwiedzających zmniejszyła się z 22,89 do 20,68 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 2 godzin, 28 minut i 8 sekund do 2 godzin, 8 minut i 31 sekund.

Natomiast przeglądarkowy YouTube zanotował spadek z 18,62 do 14,99 mln odwiedzających, a przeciętny czas korzystania wyniósł w kwietniu 8 godzin, 26 minut i 27 sekund, o 4 minuty i 36 sekund mniej niż miesiąc wcześniej.

Autor:tw

Więcej informacji:Mediapanel, Facebook, YouTube, Agora, Eurozet, TikTok

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas