Internet 2023-01-19
11

Rada nadzorująca moderację na Facebooku i Instagramie: wytyczne ws. nagości pomijają osoby transpłciowe i niebinarne

Według rady nadzorującej moderację treści na platformach koncernu Meta Platforms wytyczne dotyczące zdjęć z nagością powinny uwzględniać osoby transpłciowe i niebinarne. Rada uchyliła zablokowanie zamieszczonych na Instagramie fotografii pary osób transpłciowych z odsłoniętymi klatkami piersiowymi.

Rada zajmowała się dwoma zdjęciami zamieszczonymi w 2021 i ub.r. na profilu instagramowym prowadzonym przez parę osób transpłciowych. Na fotografiach dwójka użytkowników była z odsłoniętymi klatkami piersiowymi, ale zasłoniętymi sutkami. Wpisy dotyczyły opieki zdrowotnej nad osobami transpłciowymi i operacji korekty płci.

Moderatorzy Instagrama zablokowali zdjęcia, tłumacząc, że naruszają zasady platformy co do nagości. Zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na wszystkich platformach Meta Platforms kobiece sutki na zdjęciach mogą być widoczne tylko w wybranych kontekstach, takich jak karmienie piersią i operacje korekty płci.

Rada nadzorująca moderację uchyliła decyzje w sprawie fotografii na profilu pary osób transpłciowych. Zaznaczyła przy tym, że wytyczne Meta Platforms co do nagości na zdjęciach są oparte na binarnym postrzeganiu płci, dlatego nie wiadomo, jak stosować je wobec treści publikowanych przez osoby interpłciowe, transpłciowe i niebinarne.

- Ograniczenia i wyjątki w sprawie kobiecych sutków są ekstremalnie obszerne i zagmatwane. Dezorientuje to użytkowników i moderatorów i, co Meta przyznała, prowadzi do błędnego usuwania treści - skomentowała rada.

Rada ekspercka w Meta Platforms od ponad dwóch lat

Rada nadzorująca moderację na Facebooku i Instagramie została powołana jesienią 2020 roku. Zapowiadano wówczas, że będzie zajmować się odwołaniami użytkowników od decyzji moderatorów o usunięciu zamieszczonych przez nich treści.

Rada składa się z 20 członków pochodzących z różnych krajów, są to m.in. specjaliści z zakresu prawa, praw człowieka i dziennikarze. Jest niezależna od władz Meta Platforms, które zresztą też mogą kierować do niej sprawy do rozpatrzenia.

W indywidualnych sprawach decyzje rady są wiążące, natomiast te dotyczące polityki koncernu są traktowane jako zalecenia.

W trzecim kwartale ub.r. platformy Meta Platforms - Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger - co miesiąc odwiedzało 3,71 mld internautów, o 0,13 mld więcej niż przed rokiem. Natomiast liczba codziennych użytkowników zwiększyła się z 2,81 do 2,93 mld.

Z samego Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,96 mld internautów, wobec 2,91 mld rok wcześniej.

Kwartalne przychody Meta Platforms zmalały rok do roku o 4 proc. do 27,71 mld dolarów. Stanowiące ich zdecydowaną większość wpływ z reklam na platformach Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram zmniejszyły się z 28,28 do 27,24 mld dolarów (m.in. wskutek spadku średniej ceny emisji reklam o 18 proc.), a pozostałe przychody z tych platform wzrosły ze 176 do 192 mln dolarów.

Na dużym minusie pozostaje pion Relity Labs obejmujący głównie sprzęt i technologie do wirtualnej o rozszerzonej rzeczywistości oraz metawersum. Jego przychody zmalały z 558 do 285 mln dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 2,63 do 3,67 mld dolarów, osiągając rekordowo wysoki poziom.

Autor: tw

Więcej informacji: Facebook, Instagram, nagość, Meta Platforms

KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas