Facebook wprowadza do Polski tryb znikających wiadomości, dostępny zarówno w Messengerze, jak i na Instagramie. Nowa funkcja sprawi, że wiadomości będą automatycznie usuwane po tym, jak użytkownik je przeczyta i wyjdzie z czatu.
Na początku listopada 2020 r. Facebook zapowiedział, że w prowadzonym przez niego komunikatorze WhatsApp jest stopniowo wprowadzana funkcja umożliwiająca automatyczne usuwanie wiadomości i innych treści występujących w obszarze konkretnych czatów w aplikacji.
Messenger i Instagram ze znikającymi wiadomościami
Teraz poinformowano, że Facebook wprowadza do Polski tryb znikających wiadomości dostępny zarówno w komunikatorze Messenger, jak i w aplikacji Instagram. Nowa funkcja ma sprawić, że wiadomości będą automatycznie usuwane po tym, jak użytkownik je przeczyta i wyjdzie z czatu.
Czytaj także: Facebook usunął całkowicie stronę Janusza Korwin-Mikkego
Według Facebooka aby włączyć tryb znikających wiadomości na urządzeniu mobilnym wystarczy wejść w wybraną rozmowę i przesunąć palcem w górę. Ponowne wykonanie tego ruchu pozwoli na przywrócenie standardowego trybu konwersacji.
Zgodnie z zapowiedzią nowa aktualizacja Messengera i Instagrama pozwoli cieszyć się rozmowami ze znajomymi bez zapisywania przesłanych treści w historii czatu. Od teraz w formie znikających wiadomości można wysyłać sobie nawzajem memy, GIF-y, naklejki oraz reakcje.
Facebook wyjaśnia, że zaprojektował tryb znikających wiadomości aby dać użytkownikom możliwość wyboru tego, jak chcą korzystać z aplikacji. Nową funkcję czatu można uruchomić wyłącznie z osobami z listy kontaktów, a jego włączenie i wyłączenie jest dobrowolne. Jeśli podczas korzystania z nowego trybu jeden z użytkowników wykona zrzut ekranu rozmowy, to drugi zostanie o tym poinformowany.
Aby zasady działania trybu znikających wiadomości były dla wszystkich zrozumiałe, przy jego pierwszym uruchomieniu zostanie wyświetlone powiadomienie, wyjaśniające kluczowe funkcje, w tym szczegóły dotyczące blokowania i raportowania.
Czytaj także: Facebook i Google przedłużają blokady reklam politycznych
Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).