Badania2010-12-13
4

Facebook najpopularniejszy wśród polskich PR-owców

96 proc. polskich specjalistów PR deklaruje, że ich firmy czy agencje mają swoje profile na Facebooku - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC. Monitoring social mediów prowadzi ponad połowa firm z branży PR.

64 proc. polskich specjalistów PR twierdzi, że firmy i agencje, w których są zatrudnieni, mają swoje profile na portalach społecznościowych. Dwie trzecie spośród tych firm jest obecne na kilku stronach tego typu.

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród polskich PR-owców jest Facebook. Warto zauważyć, że portale mikroblogowe są częściej wykorzystywane niż NK.pl.

Trzy czwarte specjalistów PR deklaruje, że z ich profili w serwisach społecznościowych nigdy nie usunięto niepożądanych wpisów. Takie przekonanie częściej wyrażają pracownicy agencji PR niż osoby z działów PR w firmach.

29 proc. polskich PR-owców twierdzi, że ich firmy regularnie monitorują social media. Sporadyczne realizowanie takich działań deklaruje 47 proc. respondentów, natomiast 21 proc. przyznaje, że w ich firmach nie jest prowadzony taki monitoring.

Co trzeci specjalista PR odpowiedzialny za komunikację w mediach społecznościowych twierdzi, że nie generuje to żadnych dodatkowych wydatków. 21 proc. respondentów deklaruje, że koszty obecności w social mediach są ujęte w budżecie firmy na komunikację. 18 proc. wskazuje w tym kontekście ogólny budżet firmy, a 14 proc. – budżet marketingowy.

Ponad połowa polskich PR-owców na swoich prywatnych profilach w mediach społecznościowych porusza tematy związane z ich firmami.


Badanie korzystania przez polskich PR-owców z social mediów zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. Sondaż – realizowany we współpracy ze Związkiem Firm Public Relations i magazynem „Think Tank” – objął 154 osoby z agencji i działów public relations.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas