Internet2021-11-22
3

Użytkownicy będą mieć na Facebooku większą kontrolę nad treściami w news feedzie

Facebook chce dać użytkownikom większą kontrolę nad tym co widzą w Aktualnościach. Właśnie trwają testy nowego rozwiązania, które pozwoli zdecydować jakiego rodzaju treści mają przeważać w News Feedzie.

Obecne ustawienia preferencji dotyczących Aktualności na Facebooku pozwalają wybierać osoby i strony, których posty mają być wyświetlane wyżej. Poza tym można przestać obserwować bądź wznowić obserwowanie wybranej osoby, strony czy grupy, wstrzymać na 30 dni wyświetlanie konkretnych postów oraz zdecydować o widoczności liczby reakcji na posty.

Facebook poinformował, że powyższe ustawienia będą teraz łatwiej dostępne, ale przede wszystkim w ramach testu serwis wprowadza nowe narzędzia, które pozwalają zmniejszać lub zwiększać widoczność treści w Aktualnościach w zależności od ich rodzaju.

Osoby biorące udział w teście mogą za pomocą nowych kontrolek zdecydować jaki ma być udział w News Feedzie treści pochodzących od znajomych i rodziny, grup oraz stron i osób publicznych. Można także dostosowywać widoczność postów w zależności od tematu.

W teście na początek bierze udział niewielki odsetek użytkowników Facebooka. W nadchodzących tygodniach nowe rozwiązanie ma być stopniowo udostępniane kolejnym członkom społecznościowego portalu.

W trzecim kwartale br. koncern Meta, do którego należą Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger, zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 29,01 mld dolarów (z czego 28,28 mld dolarów z reklam) i zysku netto z 7,85 do 9,19 mld dolarów.

Z Facebooka przynajmniej raz w miesięcu korzystało 2,91 mld użytkowników, a ze wszystkich platform Meta - 3,58 mld.

Autor:km

Więcej informacji:Facebook, news feed, algorytm

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas