Internet 2018-05-10
2

Facebook wymaga zgody na nowy regulamin, nie będzie wyższego progu wiekowego dla użytkowników

Facebook rozpoczął wyświetlanie użytkownikom w Polsce nowego regulaminu obowiązującego w serwisie. Internauci mogą w pewnym zakresie modyfikować ustawienia dotyczące prywatności i reklam, muszą jednak zaakceptować nowe warunki aby dalej korzystać z Facebooka. Serwis informuje też, że wbrew wcześniejszym informacjom nie podniesie w Polsce minimalnego wieku użytkowników z 13 do 16 lat.

Zmiany wprowadzone w regulaminie Facebooka są spowodowane wejściem w życie 25 maja br. nowych zasad zarządzania danymi użytkowników na terenie Unii Europejskiej, znanych jako dyrektywa RODO (GDPR).

Facebook wcześniej zapowiedział, że zastosuje się do nowych regulacji, choć aby ograniczyć unijną jurysdykcję nad swoją polityką wycofał obsługę ponad 1,5 mld użytkowników ze swojego biura w Dublinie.

Bez zgody koniec konta

Teraz Facebook rozpoczął informowanie także polskich użytkowników o nowym regulaminie respektującym RODO. Internauci posiadający konta na Facebooku napotykają na komunikat który szczegółowo wyjaśnia zasady korzystania z informacji na temat użytkowników oraz kwestie związane z emisją reklam w serwisie.

Komunikat został skonstruowany w taki sposób, że użytkownik może korzystając ze wskazówek Facebooka zmienić niektóre ustawienia prywatności na koncie (np. zrezygnować z systemu rozpoznawania wizerunku) oraz preferencje dotyczące przekazu reklamowego. Nie ma jednak możliwości całkowitego zablokowania zbierania i przetwarzania przez serwis danych dotyczących zachowań konkretnego użytkownika na platformie.

Po wprowadzeniu aktualizacji regulaminu każdy z użytkowników ma miesiąc na jego zaakceptowanie. Jeśli tego nie zrobi jego konto na Facebooku zostanie zlikwidowane.

W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Facebooka wyjaśnia swoje intencje związane z wprowadzeniem nowego regulaminu.

- Zależy nam aby czarno na białym wyjaśnić ludziom jak działają nasze produkty, m.in. dzięki temu mogą podejmować świadome decyzje w odniesieniu do swojej prywatności – tłumaczy Facebook. - Dlatego zaktualizowaliśmy nasz regulamin, który wyjaśnia nasze zobowiązania względem wszystkich osób korzystających z Facebooka. Wyjaśniamy w nim nasze usługi bardziej zrozumiałym językiem. Zaktualizowaliśmy również nasze zasady dotyczące danych aby czytelniej wskazać jakie dane zbieramy i w jaki sposób wykorzystujemy je na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz w innych produktach.

Serwis zaznacza, że zaktualizowany regulamin oraz zasady dotyczące danych opisują usługi, z których ludzie korzystają już dziś. - Użytkownicy mogą modyfikować swoje doświadczenia w ich ramach dzięki preferencjom wyświetlania reklam, ustawieniom widoczności postów i wielu innym - przypomina Facebook. - Tym niemniej oferowanie różnym ludziom takiej usługi jak Facebook na różnych zasadach jest niemożliwe, dlatego wszystkie osoby, które będą chciały kontynuować korzystanie z naszych platform będą musiały zaakceptować oba zaktualizowane dokumenty w ciągu miesiąca od aktualizacji.

Ograniczenia wiekowe bez zmian

Pod koniec kwietnia br. pojawiły się informacje o tym, że w należącej do Facebooka aplikacji WhatsApp będą nowe warunki korzystania z niej przez nastolatki. Zgodnie z nimi po wprowadzeniu RODO Facebook zablokuje dostęp do komunikatora użytkownikom, którzy nie ukończyli 16 lat.

Teraz we wspomnianym komunikacie Facebook informuje z naciskiem, że pod względem ograniczeń wiekowy nie będzie żadnych zmian w prowadzonych przez niego serwisach.

- Nie ma planów ograniczenia dostępu do żadnej z naszych usług osobom powyżej 13. roku życia – zaznacza Facebook. - Jednocześnie niepełnoletni użytkownicy Facebooka oraz naszych pozostałych produktów są chronieni w szczególny sposób. Przykładowo niemożliwe jest zainicjowanie z nimi kontaktu przez dorosłych nieznajomych. Młode osoby, które chcą rozszerzyć preferencje dotyczące reklam na Facebooku, lub dodać dodatkowe informacje na swoim profilu, zostaną poproszone o zgodę rodziców – zaznacza serwis.

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Autor: ps

Więcej informacji: Mark Zuckerberg, Facebook, regulamin, RODO, WhatsApp

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas