Internet2020-12-21
0

Facebook pozwoli na odpłatne interakcje z celebrytami podczas wideoczatów

Facebook testuje nowy produkt wideo, dzięki któremu użytkownicy będą mogli za opłatą wejść w interakcję z popularnymi twórcami treści czy celebrytami podczas transmisji na żywo.

Jak informuje agencja Bloomberg, powołująca się na anonimowe źródła, Facebook pracuje nad narzędziem o nazwie "Super", które umożliwi twórcom, firmom i celebrytom organizowanie interaktywnych eventów wideo.

Oglądający takie wydarzenia internauci będą mogli obdarować prowadzących cyfrowymi prezentami bądź też zapłacić za możliwość "pojawienia" się podczas livestreamu obok twórcy w celu zadania mu pytania czy zrobienia selfie. Oprócz tego, twórcy przy okazji takiego eventu będą mogli sprzedawać swoje produkty lub usługi.

Podobne funkcjonalności oferuje aplikacja Cameo, w której celebrytom można zapłacić za wysłanie komuś z rodziny czy znajomemu spersonalizowanej wiadomości wideo. Półtora roku temu Cameo wyceniono na 300 mln dolarów.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/messenger-i-instagram-nie-dziala-opcja-dlaczego-dyrektywa-ue ##

Wewnętrzne testy produktu "Super" potwierdziła agencji Bloomberg rzeczniczka Facebooka. Na razie nie wiadomo czy rozwiązanie zostanie wbudowane w istniejący produkt Facebooka, czy też zostanie wprowadzone jako oddzielna aplikacja.

Według informacji podawanych przez Bloomberg, nad "Super" pracuje w Facebooku powołany w połowie 2019 r. zespół New Product Experimentation (NPE Team), którego zadaniem jest opracowywanie nowych, eksperymentalnych produktów, nastawionych na spełnianie konkretnych potrzeb użytkowników.

Kilkakrotnie informowaliśmy już o rozwiązaniach opracowanych przez NPE Team, w tym o aplikacji CatchUp do grupowych rozmów telefonicznych, platformie Collab umożliwiającej wspólne komponowanie muzyki przez trzech różnych użytkowników oraz opublikowanie stworzonego w ten sposób klipu wideo, czy aplikacji Venue pozwalającej na śledzenie przez mobilnych użytkowników bieżących wydarzeń z takich dziedzin jak polityka czy sport w towarzystwie ekspertów i dziennikarzy.

Czytaj także: Facebook i Google przedłużają blokady reklam politycznych 

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

Autor:km

Więcej informacji:Facebook, wideo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas