Internet2020-08-19
0

Facebook wprowadza płatne wydarzenia online na potrzeby firm

Amerykańska platforma społecznościowa wprowadziła dla firm, twórców, nauczycieli i wydawców mediów możliwość zarabiania pieniędzy na wydarzeniach organizowanych na Facebooku. Teraz właściciele stron mogą tworzyć wydarzenie i ustalać jego cenę, promować je i pobierać za udział w nim opłaty.

Z powodu drugiej fali pandemii koronawirusa i obowiązujących wymagań dotyczących dystansowania się, wiele firm i twórców nadal organizuje wydarzenia online, aby łączyć się z klientami i docierać do nowych. Jak zauważył Facebook, w czerwcu transmisje na żywo wzrosły dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku.

Płatne wydarzenia online wprowadzone przez platformę społecznościową łączą wideo na żywo z płatnościami i marketingiem. Facebook testuje także płatne wydarzenia w Messenger Rooms, aby spotkania były bardziej interaktywne.

Jak podaje Facebook, firmy w 20 krajach mogą już organizować płatne wydarzenia za pośrednictwem Facebook Live. Aby wspierać małe firmy i twórców, Facebook nie będzie pobierać od nich opłat z tytułu organizowania płatnych wydarzeń przez co najmniej następny rok. W przypadku transakcji w internecie i na Androidzie w krajach, w których działa usługa Facebook Pay, małe firmy zatrzymają 100 proc. przychodów, które generują z płatnych wydarzeń online.


W II kwartale br. zysk netto Facebooka wzrósł niemal dwukrotnie, a o kilkanaście procent zwiększył się przychód oraz liczba użytkowników.

Autor:bcz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas