Internet2018-01-30
6

Facebook pokaże w News feedzie więcej lokalnych informacji

Facebook zapowiedział kolejną zmianę w sposobie wyświetlania treści w Aktualnościach. Według planu na szczycie News feedu konkretnych użytkowników pojawią się lokalne newsy i materiały dotyczące okolic ich zamieszkania.

Kilka dni temu Facebook zapowiedział nowy program, w ramach którego użytkownicy serwisu będą wskazywać najbardziej wiarygodne źródła newsów, a ich głosy zdecydują o pozycji konkretnych wydawców w News feedach internautów. Dzięki temu Facebook chce zapewnić odbiorcom najwyższej jakości treści dziennikarskie.

Teraz Mark Zuckerberg we wpisie na Facebooku poinformował o kolejnych zmianach dotyczących treści od wydawców pojawiających się w Aktualnościach.

Zuckerberg podkreślił, że jednym z celów Facebooka na 2018 r. jest dostarczanie dla użytkowników w większym stopniu niż dotąd treści, które dotyczą konkretnych społeczności. Dlatego niebawem wyższe pozycje w Aktualnościach zdobędą newsy i materiały dotyczące lokalnych spraw internautów.

We wpisie na blogu Alex Hardiman, head of news product oraz Campbell Brown, head of news partnerships w Facebooku wyjaśnili że jeśli użytkownik kliknie na lokalny news lub uzyska on wysoką liczbę udostępnień wśród użytkowników mieszkających na konkretnym obszarze to medium będące autorem tej treści będzie pozycjonowane wyżej niż dotąd w Aktualnościach.

Facebook tłumaczy, że ta zmiana w News feedzie ma za zadanie dostarczanie użytkownikom najbardziej interesujących dla nich treści, a jej konsekwencje mogą dotknąć środowisko wydawców. Według serwisu na znaczeniu mogą zyskać mniejsze lokalne wydawnictwa czy stacje telewizyjne, o ile będą dostarczać społeczności skupionej w określonym miejscu wysokiej jakości newsy.

Facebook zaznacza, że nowy algorytm zacznie na początku funkcjonować w Stanach Zjednoczonych, w nadchodzących miesiącach będzie wprowadzany w kolejnych regionach na świecie.

W pierwszej połowie stycznia br. Facebook zapowiedział pierwsze zmiany w sposobie wyświetlania treści. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Dzięki niej Facebook będzie wybierał treści, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi i umieszczał je wyżej w Aktualnościach. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci zapowiedzieli wówczas, że ta decyzja Facebooka będzie oznaczała dla wydawców i firm ostrzejszą walkę o widoczność na szczycie Aktualności.

W III kwartale ub.r. Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol. dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, Mark Zuckerberg, algorytm

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas