Facebook zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań dla reklamodawców, które mają dać im bardziej szczegółowe informacje na temat czasu wyświetlania reklam wideo. Serwis poszerzy też opcje zakupu tego rodzaju reklam.
O nadchodzących zmianach Facebook poinformował na swoim blogu zaznaczając, że udostępnianie reklamodawcom precyzyjnych wyników skuteczności reklam wideo jest dla firmy jednym z priorytetów.
Nowe opcje dotyczące pomiarów wyświetleń są konsekwencją ubiegłorocznej afery, gdy okazało się, że Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców, co zostało bardzo źle przyjęte nie tylko przez rynek, ale także przez ekspertów, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl.
Teraz Facebook zapewnia, że dzięki nowym rozwiązaniom uniknie poprzednich błędów i zapewni reklamodawcom najbardziej precyzyjne statystyki wyświetleń jak to tylko możliwe.
Serwis zamierza oddać w ręce marketerów dodatkowe opcje pozwalające na szczegółowe śledzenie skuteczności reklam wideo, prezentujące czas wyświetlania konkretnych spotów z dokładnością do milisekund.
Kolejnym krokiem w kierunku pełnej transparentności danych dotyczących wideo będzie audyt wykorzystywanych mierników we współpracy z Media Rating Council (MRC). Facebook podkreśla, że obecnie współpracuje już z 24 zewnętrznymi firmami zajmującymi się kontrolą wyników dostarczanych markom reklamującym się w serwisie, których liczba globalnie przekracza obecnie 4 mln.
Facebook zapowiedział też, że w nadchodzących miesiącach br. reklamodawcy otrzymają trzy nowe możliwości kupna reklam na Facebooku, Instagramie i za pośrednictwem Audience Network: zakup pełnych wyświetleń, zakup dwóch sekund oraz zakup z włączonym dźwiękiem.
W przypadku zakupu pełnych wyświetleń reklamodawcy zapłacą tylko za reklamy odtworzone w całości – trwające nie więcej niż 10 sekund. Zakup dwóch sekund, zgodnie ze standardem wideo MRC, ma oznaczać wyświetlenie co najmniej połowy pikseli w reklamie przez 2 nieprzerwane sekundy lub dłużej. Zakup z włączonym dźwiękiem da reklamodawcom możliwość zaznaczenia, że płacą jedynie za reklamy odtworzone z włączonym dźwiękiem.
W całym ub.r. Facebook zanotował 27,6 mld dol. przychodu, a zysk netto wzrósł z 3,6 mld do 10,2 mld dol.