Internet2015-10-13
0

Facebook testuje nowe narzędzia dla marek. Sekcja Shopping w opcjach na profilu

Serwis Facebook chce przyciągnąć do siebie internetowych sprzedawców i ułatwić użytkownikom zakupy. Na platformie pojawi się nowa sekcja e-commerce, a w mobilnej wersji nowy format dla reklamodawców.

O nowych rozwiązaniach przeznaczonych dla marek Facebook poinformował na swoim blogu zaznaczając jednocześnie, że na razie chodzi jedynie o fazę testową obejmującą wybraną grupę partnerów serwisu.

Nowość ma polegać na dodaniu nowej sekcji o nazwie Shopping, która pojawi się na profilach użytkowników w tym samym miejscu, w którym dostępne są takie opcje jak Grupy, Zdjęcia czy Znajomi.

Facebook wyjaśnia, że dzięki nowemu rozwiązaniu internauci będą mogli świadomie skierować się w odpowiednie miejsce na swoim profilu wtedy, gdy zechcą przejrzeć oferty sprzedawców i dokonać zakupów. Taka opcja ma być bardziej skuteczna od umieszczania w newsfeedzie reklam, które przez wielu użytkowników są pomijane. Zgromadzone w sekcji Shopping oferty mają być dobrane odpowiednio do preferencji właścicieli konkretnych profili.

Druga nowa propozycja Facebooka jest skierowana do reklamodawców i ma dotyczyć mobilnej wersji serwisu. W założeniach chodzi o to, by po kliknięciu reklamy pojawiającej się w newsfeedzie użytkownik nie był kierowany na zewnętrzną stronę reklamodawcy, ale zobaczył na ekranie powiększoną ofertę konkretnej firmy wraz z możliwości dokonania za jej pośrednictwem zakupu.

Na razie nie wiadomo kiedy Facebook zamierza zakończyć testy nowych rozwiązań i kiedy będą one miały szansę pojawić się w pełnej wersji.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas