Internet2020-09-24
4

Facebook, Twitter i YouTube przystępują do Global Alliance for Responsible Media

Giganci mediów społecznościowych - Facebook, Twitter i YouTube, dołączają do stowarzyszenia Global Alliance for Responsible Media, walczącego o niwelowanie negatywnych zjawisk w internecie. W ramach współpracy mają przyjąć jednolity zestaw definicji szkodliwych treści, mowy nienawiści oraz zasady ich oznaczania i usuwania z sieci.

Global Alliance for Responsible Media (GARM) to założone w 2019r. przez branżę reklamową stowarzyszenie, którego celem jest poprawa jakości przestrzeni w internecie. Członkowie organizacji w zamyśle chciały wywrzeć nacisk na największe platformy społecznościowe, by bardziej aktywnie zwalczały negatywne zjawiska w sieci, takie jak fake newsy, mowa nienawiści i hejt, propaganda przemocy czy treści pedofilskie.

Wśród członków stowarzyszenia są m.in. Adidas, Danone, Diageo, Mondelez International, Nestle, Procter & Gamble, Unilever oraz sieci reklamowe WPP, IPG, Publicis, Omnicom oraz Dentsu.

W swojej strategii GARM założyła opracowanie i wdrożenie jednolitych narzędzi integrujących systemy kontroli nad treściami z ramienia reklamodawców, agencji i platform mediowych. Stowarzyszanie pracowało też nad wspólnym standardem pomiarów do oceny możliwości blokowania, demonetyzacji i usuwania szkodliwych treści.

Do Global Alliance for Responsible Media dołączyły Facebook, Twitter i YouTube. Giganci mediów społecznościowych będą rozmawiać z branżą reklamową na temat ustalenia wspólnych definicji i standardów raportowania w zakresie mowy nienawiści i szkodliwych treści. Serwisy przyłączą się do już prowadzonych w organizacji prac, w tym np. nad definicją treści szkodliwych, ich oznaczaniem i zasadami usuwania z przestrzeni internetowej.

Pierwsze efekty wspólnych prac mają zostać zaprezentowane w drugiej połowie 2021 r.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas